SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Po 14 latach Google godzi się z reklamodawcami. Zapłaci 100 mln dolarów

Koniec trwającego czternaście lat sporu amerykańskich reklamodawców z Google o opłaty w ramach platformy reklamowej AdWords (dziś Ads). Koncern z Mountain View zapłaci pozywającym go firmom 100 milionów dolarów w ramach ugody. 

Google zgodził się zapłacić 100 milionów dolarów w gotówce w ramach ugody w toczącym się od 2011 roku procesie, w którym został oskarżony przez reklamodawców o zawyżanie opłat za korzystanie z programu Google AdWords, obecnie znanym jako Google Ads. Pozywający zarzucali gigantowi brak obiecywanych rabatów - miał manipulować formułą Smart Pricing w celu sztucznego obniżenia bonusów.

Gigant miał też naruszać kalifornijskie prawo o nieuczciwej konkurencji przez pobieranie opłaty za kliknięcia reklam poza obszarami geograficznymi, na które reklamodawcy targetowali przekazy.

Zobacz: Sąd w USA oddala pozew przeciwko Google ws przetargów na reklamy

Google idzie na ugodę 

Wstępna ugoda została złożona w sądzie federalnym w San Jose w Kalifornii i wymaga zatwierdzenia przez sędziego. Czwartkowa ugoda obejmuje reklamodawców, którzy korzystali z AdWords w okresie od 1 stycznia 2004 roku do 13 grudnia 2012 roku. Google nie przyznał się do winy, przystając jednak na ugodę.

„Ta sprawa dotyczyła funkcji produktu reklamowego, które zmieniliśmy ponad dziesięć lat temu i cieszymy się, że została rozwiązana” – przekazał agencji Reuters rzecznik Google Jose Castaneda.

W złożonym przez koalicję amerykańskich stanów w styczniu br. pozwie Alphabet jest oskarżany w zbiorowym pozwie o bezprawną dominację na rynkach reklamy cyfrowej. To kolejna sprawa sądowa, w której właścicielowi Google zarzuca się nadużywanie pozycji monopolisty na rynku cyfrowym.

We wrześniu ub.r. ruszył proces Alphabet vs. amerykański rząd federalny, w którym bigtech jest oskarżony o nadużywanie pozycji monopolisty na rynku reklamy internetowej. Prokuratura twierdzi, że rezultatem są wyższe ceny dla reklamodawców i równocześnie mniejsze przychody dla wydawców mediów internetowych, którzy płacą Google'owi za pośredniczenie w sprzedaży reklam. Prokuratorzy domagają się od Google'a sprzedaży platformy Ad Manager, która służy do zarządzania kupnem i sprzedażą oraz analityki reklam.

Przychody Alphabetu, do którego należy Google, w czwartym kwartale 2024 roku wyniosły 96,47 mld dolarów, co wobec 86,31 mld rok wcześniej oznacza wzrost o 11,8 proc.

Dołącz do dyskusji: Po 14 latach Google godzi się z reklamodawcami. Zapłaci 100 mln dolarów

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Oko
Tak mało a miliardy w kielnii
2 0
odpowiedź