Agencja GoldenSubmarine ma nową identyfikację wizualną
Agencja marketingowa GoldenSubmarine zmieniła po raz pierwszy w swojej historii logo. Pozostawiono w nim nazwę agencji, zachowano czarno-białą stylistykę oraz złoty sygnet. Autorem projektu jest Marcin Konopka.

Prace koncepcyjne i projektowe nad nową identyfikacją wizualną trwały blisko rok.
Poprzednie logo GoldenSubmarine (na grafice niżej) było znacznie bardziej dosłowne niż to obecnie obowiązujące. Wpisany w nie wizerunek łodzi podwodnej obrazował dynamikę i bezpośrednio odwoływał się do „submarine” - łodzi podwodnej w nazwie agencji. Zastosowano jednocześnie monochromatyczną estetykę (czarny wizerunek wpisany w białe koło bądź na odwrót). Pod tym stemplem umieszczono napis – nazwę agencji GoldenSubmarine, pisaną jednak w dwóch wersach, z wyboldowanym pierwszym członem nazwy. Wizerunek odnosił się do „Submarine”, czyli łodzi. Podkreślony zaś pogrubionym fontem człon „golden”, odwoływał się do jej złotego waloru (golden submarine = ang. złota łódź podwodna).

W nowym logo uwzględniono nazwę agencji, postawiono na uproszczoną grafikę, zredukowaną do symbolu oraz użyto złoty kolor, korespondujący z nazwą agencji. Element tekstowy pozostawiono jako integralną część logotypu, a jednocześnie - jako element ciągłości marki z dotychczasową linią graficzną. Tę część logotypu należy stosować jako równoważną z sygnetem. Samodzielne stosowanie sygnetu (peryskopu) ma być od tej reguły wyjątkiem. Zachowano czarno-białą stylistykę oraz postawiono na sygnet w złotej kolorystyce – nawiązując do nazwy firmy. Sygnet odnosi się do peryskopu jako emblematycznego elementu łodzi podwodnej.
Autorem koncepcji i projektu nowego logotypu jest Marcin Konopka, art director w GoldenSubmarine.
- Dotychczasowe logo towarzyszyło nam przez wiele lat, zdążyło się mocno zestarzeć. Nijak miało się do rzeczywistości i współczesnych wzorców. Dziś nie mam też wątpliwości, że zwyczajnie było nieczytelne. Decyzja o zmianie była dopiero pierwszym krokiem. Drugim, znacznie trudniejszym, było zaakceptowanie kierunku w którym powinniśmy z tą zmianą iść - wyjaśnia Grzegorz Krzemień, prezes i współtwórca GoldenSubmarine.

Z nowym logotypem koresponduje branding zastosowany w nowej siedzibie warszawskiego oddziału agencji GoldenSubmarine. Piktogramy umieszczone na białych ścianach posługują się kolorystyką czarną i złotą. Są to charakterystyczne, geometryczne wzory. - Założenie było takie, aby glify na drzwiach do poszczególnych pokoi znajdowały swoje rozwinięcie wewnątrz, na ścianach, w złotej postaci - wyjaśnia Gabriela Benesz-Strugińska, head of creative, która wspólnie ze Sławomirem Skowerskim, head of copywriting, pracowali nad tym konceptem.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Agencja GoldenSubmarine ma nową identyfikację wizualną