Agora z nowym logo. Poprzednie mieli bez zmian od lat 90-tych
Grupa Agora wprowadza swoją nową identyfikacją wizualną, przygotowaną przez firmę wspólnie z Jackiem Utko. W logo znalazło się stwierdzenie, że firma to grupa mediowa.

– Agora to jedna z najsilniejszych i najbardziej rozpoznawalnych marek w polskich mediach. Jej świetnie zaprojektowany logotyp funkcjonował od lat 90. do dziś w niezmienionej postaci. Jednak w ciągu 35 lat Agora z wydawcy prasowego przekształciła się w nowoczesną grupę mediową – podkreśla w komunikacie Anna Marucha, dyrektorka komunikacji korporacyjnej Grupy Agora.
– Zmieniając nasz logotyp, staraliśmy się połączyć tradycję i historyczne dziedzictwo Agory z otwartością na rozwój i zmiany, które towarzyszą dziś mediom – zaznacza.
CZYTAJ TEŻ: Agora chce motywować menedżerów. W puli akcje za miliony zł
Nowy logotyp Agory zaprojektował Jacek Utko, autor m.in. szaty graficznej „Gazety Wyborczej”. Całość identyfikacji wizualnej i materiałów graficznych został przygotowany przez zespół grafików ze studia multimedialnego „Wyborczej”.
– Agora jako marka celowo nie eksponuje wyrazistego charakteru swojego logotypu – jest on minimalistyczny i uniwersalny, pełni rolę parasola, pod którym znajdują się marki o bardzo różnorodnej identyfikacji i własnych osobowościach, rozpoznawalnych przez szeroką publiczność – opisuje Jacek Utko.
W logotypie zachowano charakterystyczny czerwony akcent, symbolizujący polskie korzenie firmy i jej zaangażowanie społeczne. Natomiast subtelny prześwit ma nawiązywać do otwartości na zmiany.

W trzecim kwartale 2024 r. grupa Agora osiągnęła 334,5 mln zł przychodów sprzedażowych, o 4,9 proc. mniej niż przed rokiem. Najmocniej wpłynęły na to spadki w kinach Helios: wpływy z biletów zmalały r/r o 21,2 proc. do 56,4 mln zł, a ze sprzedaży barowej - o 10,3 proc. do 35,8 mln zł.
Przy dużo niższym spadku kosztów operacyjnych zysk EBITDA zmalał z 56,9 do 43,7 mln zł, marża EBITDA - z 16,2 do 13,1 proc., a wynik operacyjny - z 14,3 mln zł zysku do 0,4 mln zł straty. Firmie udało się natomiast zmniejszyć stratę netto z 13 do 11,3 mln zł, ponieważ jej koszty finansowe skurczyły się z 31,9 do 10,7 mln zł, przede wszystkim dzięki poprawie wyniku z różnych kursów walutowych z -21 do 3,2 mln zł.
Dołącz do dyskusji: Agora z nowym logo. Poprzednie mieli bez zmian od lat 90-tych
Dobry ruch.