Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego podwoiła wpływy, zysk zmalał o dwie trzecie
Agencja RL Media, której współwłaścicielem jest Robert Lewandowski, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 10,57 do 22,11 mln zł, a jej zysk netto spadł z 700,9 do 244,7 tys. zł.
Spółka RL Media została założona jesienią 2017 roku, oferuje różne usługi marketingowe. Początkowo zajmowała się komunikacji Roberta i Anny Lewandowskich, potem zaczęła pracować także dla innych klientów.
Jesienią 2019 roku agencja zaczęła obsługiwać Pierwszą Ligą Piłkarską (Fortuna 1 Liga) w zakresie doradztwa i consulting przy pozyskiwaniu partnerów biznesowych i sponsoringu, a wiosną ub.r. - Kino Polska TV w zakresie planowania i zakupu mediów.
Pracowała też przy komunikacji kolejnych produktów i marek Roberta i Anny Lewandowskich, m.in. cateringu dietetycznego SuperMenu.
Koszty operacyjne RL Media poszły w górę mocniej od wpływów - z 9,87 do 21,89 mln zł. Prawie w całości są to wydatki na usługi obce, które zwiększyły się z 9,85 do 21,48 mln zł.
Natomiast nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 6,2 do 338,7 tys. zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 1,1 do 68 mln zł. W ub.r. agencja zatrudniała trójkę pracowników etatowych, wobec jednego w 2017 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Zysk na dywidendę
Zyskowność RL Media mocno zmalała: zysk sprzedażowy poszedł w dół z 701,1 do 216,8 tys. zł, a zysk brutto i netto - z 700,9 do 244,7 tys. zł.
Po połowie udziałów RL Media mają holding marketingowy Group One (do którego należą też m.in. agencje Change/Serviceplan i Gong oraz dom mediowy Value Media) oraz spółka RL Investments kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego.
Na walnym zgromadzeniu wspólnicy postanowili, że cały zysk netto z ub.r. zostanie im wypłacony.

Od połowy 2017 roku działa agencja Stor9_ zajmująca się obsługą komunikacji znanych osób m.in. w zakresie influencer marketingu i social mediów, produkcji treści wideo) kampanie reklamowe do wszystkich kanałów komunikacji. Większościowym udziałowcem agencji jest kontrolowana przez Roberta Lewandowskiego spóła RL Investments.
W ub.r. Stor9_osiągnęła 8,92 mln zł przychodów sprzedażowych i 1,05 mln zł zysku netto, podczas gdy w 2019 roku miała 2,62 mln zł wpływów i 140,7 tys. zł straty netto.
Robert Lewandowski inwestuje w gry
W sierpniu ub.r. Robert Lewandowski podpisał umowę inwestycyjną z wydawcą gier wideo Movie Games notowanym na bocznym rynku warszawskiej giełdy. Strony zapowiedziały, że ich wspólna spółka przygotuje grę wideo pokazującą piłkę nożną od kulis.
- Z innowacjami staram się być na bieżąco, chętnie korzystam z nich na co dzień. Sam rynek związany z nowoczesnymi technologiami, w tym rynek gier komputerowych, obserwuję od dłuższego czasu i widzę ogromny potencjał w tym segmencie. Współpraca z Movie Games to dodatkowo możliwość pokazania piłki nożnej od kuchni i będziemy to robić jako pierwsi - komentował Robert Lewandowski.
Wiosną ub.r. TVN, TVN7 i Player.pl wyemitowały animowany serial „Kosmiczny wykop” z Robertem Lewandowskim w roli głównej. W listopadzie pismo o takim tytule dla dzieci wprowadziło na rynek Media Service Zawada.
Lewandowski od prawie dekady regularnie występuje w reklamach. Jest międzynarodowym ambasadorem marketingowym Huawei, napojów Oshee i niektórych marek Procter&Gamble (w sierpniu ub.r. po dłuższej przerwie pojawił się w reklamach Gillette), od ub.r. reklamuje T-Mobile Polska.
Na rynku pojawiło się też kilka produktów w pełni opartych na wizerunku Roberta Lewandowskiego, m.in. napój funkcjonalny dla sportowców RL9pro produkowany przez Oshee Polska oraz kawa RL9.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Agencja mediowa Roberta Lewandowskiego podwoiła wpływy, zysk zmalał o dwie trzecie