L’Oréal ma nową ambasadorkę. To gwiazda serwisu z treściami dla dorosłych
L’Oréal zatrudnił Arię Kytsya, twórczynię znaną z OnlyFans, do promowania swojej linii do makijażu marki Urban Decay. Współpraca ta ma stać w kontrze do „Karty Wartości” firmy L’Oréal, która wyznacza etyczne wymagania influencerom współpracującym z marką.

Ari Kytsya, amerykańska twórczyni z branży dla dorosłych, została nową ambasadorką marki Urban Decay, należącej do L’Oréala. Kytsya działa w sieci dwutorowo – tworzy tutoriale dotyczące makijażu i włosów oraz treści lifestylowe. Na Instagramie obserwuje ją 2,5 mln osób, a na TikToku – 4,6 mln. Natomiast na OnlyFans publikuje rozbierane zdjęcia i filmy.
@urbandecaycosmetics expression gets flagged. conformity goes viral. censorship is out of control… just ask @Ari Kytsya #urbandecay #arikytsya ♬ original sound - urban decay
@urbandecaycosmetics breaking news: we are in a blandemic. it’s not just makeup that’s suffering, it’s individuality. let’s blur the bland and put bold, self-expression back at center stage. @Ari Kytsya #urbandecay #arikytsya ♬ original sound - urban decay
Jak podaje The Guardian, Penny East, nowa szefowa brytyjskiej organizacji Fawcett Society, walczącej o prawa kobiet i równość płci, wyraziła zaniepokojenie decyzją marki o współpracy z gwiazdą OnlyFans. East podała w wątpliwość czy nowa ambasadorka jest rzeczywiście wzorem do naśladowania.

Gdzie wartości firmy?
Współpraca z Kytsya wydaje się naruszać „Kartę Wartości” firmy L’Oréal, która stawia etyczne wymagania influencerom współpracującym z marką. Karta mówi, że influencerzy muszą podzielać etyczne zasady firmy L’Oréal i nie mogą publikować pornografii ani innych treści sprzecznych z wartościami poszanowania, tolerancji i włączenia społecznego.
Cytowana przez The Guardian marka Urban Decay podkreśla, że wybór Ari Kystya jako ambasadorki linii to efekt jej unikalnej sztuki makijażu i autentyczności oraz otwartego dialogu z fanami na temat swojej pracy, w tym o jej radościach i ryzykach.
Jak wskazuje The Guardian, kontrowersje wokół współpracy L’Oréal pojawiają się w momencie rosnącego niepokoju wobec skrajnych zachowań promowanych przez znanych performerów na OnlyFans. Wcześniej inne globalne marki, jak Visa i Diageo, wycofały reklamy z dokumentu o innej gwieździe OnlyFans, Bonnie Blue, gdy platforma odmówiła publikacji jej nagrań.
Dołącz do dyskusji: L’Oréal ma nową ambasadorkę. To gwiazda serwisu z treściami dla dorosłych