Agencja reklamująca Plusa ze stratą
W 2023 roku agencja reklamowa Freundschaft (należąca do holdingu Mediacap) zwiększyła przychody o ponad 7 proc., ale przy prawie dwa razy wyższej dynamice kosztów operacyjnych jej rentowność zmalała poniżej zera.

Przychody agencji Freundschaft w 2023 roku sięgnęły 24,85 mln zł, co wobec 23,12 mln zł rok wcześniej daje wzrost o 7,5 proc. Wpływy od kontrahentów krajowych zwiększyły się z 22,42 do 24,84 mln zł, a te z zagranicy skurczyły się z 690,6 do 15,3 tys. zł.
Wśród klientów agencji od lat są należące do grupy Cyfrowy Polsat marki Plus, Polsat Box i Polsat. Jako klientów pozyskała m.in. Deloitte i Mostostal, natomiast straciła obsługę wchodzącej w skład grupy Cyfrowy Polsat Netii (na rzecz Red8) i Vectry (na rzecz Endless).
CZYTAJ TEŻ: Grupa Freundschaft awansuje kluczowych managerów. Odchodzi Piotr Hassine
Działalność operacyjna Freundschaft w 2023 roku kosztowała 24,43 mln zł, o 14,5 proc. więcej niż przed rokiem (22,2 proc.). Wydatki na usługi obce wzrosły z 17,91 do 20,61 mln zł, na wynagrodzenia - z 3,32 do 3,69 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze - z 567,8 do 653,1 tys. zł.
Średnioroczne zatrudnienie w agencji zmniejszyło się minimalnie - z 35 do 34,7 etatów.
Jej rentowność poprawiło skurczenie się pozostałych kosztów operacyjnych z 236,9 do 10,5 tys. zł, podczas gdy pozostałe wpływy operacyjne wzrosły ze 164,3 do 218 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wynik sprzedażowy brutto Freundschaft poszedł w dół z 911,9 tys. zł zysku do 578,3 tys. zł straty, operacyjny - z 839,3 tys. zł zysku do 370,9 tys. zł straty, a netto - z 700,2 tys. zł zysku do 489,4 tys. zł straty.
W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2023, a poprzedni - 2022

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Agencja reklamująca Plusa ze stratą