Agora obniżyła prognozę dla rynku reklamy. "2-5% spadku w 2012 r."
Grupa medialna Agora obniżyła swoją prognozę wartości polskiego rynku reklamy w 2012 r., poinformowała spółka w raporcie za II kw. Spółka spodziewa się, że wydatki reklamowe firm spadną w tym roku o 2-5%, wcześniej zakładała wzrost o 0-3% Najbardziej pogorszy się sytuacja gazet codziennych.
"Obserwując pogarszającą się sytuację makroekonomiczną i na rynku reklamy, spółka zdecydowała się zweryfikować swoje szacunki rynku reklamy w 2012 r. Po dogłębnej analizie sytuacji na rynku reklamy w pierwszym półroczu 2012 r. i do dnia publikacji sprawozdania finansowego za II kw. 2012 r., spółka zakłada, że dynamika spadku wartości wydatków reklamowych w Polsce w 2012 r. będzie się kształtować w przedziale 2-5%" - czytamy w komunikacie Agory.
Według spółki reklamodawcy zwiększą wydatki na reklamę w internecie o 8-11%, a wydatki na reklamę kinową będą się kształtować w przedziale pomiędzy ewentualnym spadkiem o 1%, a wzrostem o 2%.
"Wartość budżetów reklamowych realizowanych na nośnikach reklamy zewnętrznej zmniejszy się o około 0-3%. Spadek wartości wydatków na reklamę w telewizji zmniejszy się o około 3-6%, a w radio o około 1-4%" - czytamy dalej. Dzień wcześniej swoją prognozę dla rynku reklamy TV zweryfikował TVN. Spółka, która wcześniej zakłada że ten segment rynku utrzyma wartość z poprzedniego roku, zakłada teraz spadek o 6-9%.
Spółka spodziewa się, że wartość wydatków reklamowych w dziennikach może zmniejszyć się aż o około 17-20%, a w czasopismach o około 8-11%.
Według szacunków grupy w I połowie roku wartość polskiego rynku reklamowego wyniosła 3,8 mld zł, co oznacza spadek o blisko 4%.
>>> TVN: wartość rynku reklamy TV spadnie o 6-9% w 2012 r.
Agora podała też, że w I połowie roku sprzedaż reklam w "Gazecie Wyborczej" wyniosła 108,1 mln zł co oznacza spadek o 18,2% r/r. Jej udział w wydatkach na reklamę w dziennikach wyniósł 37,5%.
Narastająco w I poł. 2012 roku spółka miała 0,16 mln zł skonsolidowanej straty netto wobec 27,84 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach odpowiednio 564,41 mln zł wobec 615,11 mln zł.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Agora obniżyła prognozę dla rynku reklamy. "2-5% spadku w 2012 r."