Agora liczy na utrzymanie w przyszłym roku dobrej koniunktury na rynku reklamy
- Na rynku reklamowym utrzymuje się dobra koniunktura, spodziewamy się, że ta dynamika będzie przewyższała najbardziej optymistyczne założenia a dobra koniunktura utrzyma się w 2024 roku - mówił podczas piątkowej konferencji podsumowującej wyniki Agory w trzecim kwartale br. jej prezes, Bartosz Hojka.

Jak już informowaliśmy, w minionym kwartale grupa Agora zwiększyła przychody o 36 proc. do 363,5 mln zł, głównie dzięki wzrostowi o prawie połowę w kinach Helios. Strata netto firmy zmalała z 24,5 do 13,1 mln zł. Najpoważniejszym źródłem przychodów grupy Agora pozostają usługi reklamowe. W zeszłym kwartale firma wypracowała z nich 167,7 mln zł, o 39,9 proc. więcej niż rok wcześniej.
Podczas piątkowej wideokonferencji z mediami prezes Bartosz Hojka mówił, że na rynku reklamowym wciąż utrzymuje się dobra koniunktura. - Widzimy to w dynamice trzeciego kwartału i zobaczymy, w naszej ocenie, w dynamice czwartego kwartału. Spodziewamy się, że ta dynamika będzie przewyższała najbardziej optymistyczne założenia. Spodziewamy się, że dobra koniunktura się utrzyma w 2024 roku – mówił prezes Agory.
Czy koniunktura się pogorszy? “Nie ma sygnałów”
Hojka podkreślał też, iż jego zdaniem „nie ma dzisiaj żadnych sygnałów, żeby zakładać, że to się zmieni”. - Natomiast jest kilka pozytywnych sygnałów makroekonomicznych, które sprzyjają, takiemu założeniu dobrej koniunktury, więc oczekujemy, że ta dynamika będzie pozytywna i co najmniej utrzyma się na satysfakcjonującym poziomie – podsumował. - Z uwzględnieniem inflacji, patrząc w cenach realnych, to cały czas nie odbudowaliśmy jeszcze rynku po pandemii. Szacujemy, że rynek jest na poziomach z 2018 i 2019 roku. Musimy włożyć sporo wysiłków, żeby te wyniki wróciły do takich, jakie notowaliśmy przed pandemią. Cały czas widać jak dewastujący efekt ta zaraza miała dla naszego biznesu - dodał prezes wydawcy.
Agora podała w piątek, że wartość rynku reklamy w Polsce wzrosła w III kwartale 2023 roku o 7,5 proc. do 2,7 mld zł. Narastająco po trzech kwartałach wartość wydatków reklamowych zwiększyła się o 6,5 proc. Według założeń grupy dynamika wzrostu wydatków na reklamę w Polsce w 2023 r. wyniesie 4-6 proc.
“Z zawiniętymi rękawami”
- Mamy bardzo satysfakcjonującą dynamikę wzrostu rynku kinowego w porównaniu do ubiegłego roku. Ta dynamika przekracza narastająco 15 proc. Patrząc na wyniki października i na pierwsza połowę listopada, jeśli widzimy poziom frekwencji i zapowiedź grudnia, gdzie znakiem zapytania pozostaje wysoka baza drugiej części „Avatara” rok temu. Są szanse, że ta dwucyfrowa dynamika się utrzyma średniorocznie w stosunku do 2022 rok – komentował Bartosz Hojka.
Choć członkowie zarządu Agory na przyszły rok zapatrują się z optymizmem, to - jak mówili podczas spotkania z mediami - nie oznacza bezczynności. - Z zawiniętymi rękawami, żeby ten optymizm rynkowy przekuć na dobre wyniki. To na pewno będzie wymagało od nas dużo pracy – mówił prezes Hojka. Według szacunków spółki, wartość wydatków na reklamę w kinie wzrośnie w 2023 roku o 20-25 proc. Zwyżka wydatków na reklamę w internecie sięgnie 4-7 proc, a na reklamę w radiu zwiększy się o 2-5 proc. Wzrost rynku reklamy zewnętrznej ma wynieść 5-10 proc.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Agora liczy na utrzymanie w przyszłym roku dobrej koniunktury na rynku reklamy
Na Caritas i bary mleczne.