Agora zarabia więcej poza mediami i kinami. Kampanie wyborcze bez znaczenia
W pierwszym kwartale 2025 roku grupa Agora osiągnęła kolejny wzrost przychodów i rentowności w segmencie reklamy zewnętrznej. Na dynamikę tego rynku nie mają wpływu kampanie wyborcze.

Segment reklamy zewnętrznej grupy Agora w pierwszym kwartale 2025 roku wypracował 44,7 mln zł przychodów (12 proc. więcej niż przed rokiem), z czego te ze sprzedaży reklam zwiększyły się rok do roku z 36,8 do 41,2 mln.
Na ów segment składają się należące do Agory spółki AMS, AMS Serwis, Optimizers i Video OOH. Na koniec marca należało do nich 22,24 tys. nośników reklamowych, wobec 22,25 tys. przed rokiem (nie licząc powierzchni reklamowych na autobusach, tramwajach i w ramach sieci Cityinfo).
CZYTAJ TEŻ: „Gazeta Wyborcza” sprzedaje mniej prenumerat cyfrowych. Cięcia w druku i zatrudnieniu ograniczyły stratę
W zeszłym kwartale spółki Agory osiągnęły dużo wyższą dynamikę niż cały rynek reklamy zewnętrznej w Polsce, który według raportu danych IGZR i Publicis Group, urósł tylko o 1 proc. do 169,2 mln zł. – Na pozytywną dynamikę najistotniej wpłynęły wydatki na kampanie realizowane na nośnikach typu digital, citylight oraz city transport – wskazano w sprawozdaniu Agory.
Reklamy polityczne poza standardowymi nośnikami
Wyników segmentu outdoorowego grupy Agora nie napędzają natomiast kampanie wyborcze: ani te z pierwszej połowy ub.r. przed wyborami samorządowymi i do Parlamentu Europejskiego ani tegoroczna kampania przed wyborami prezydenckimi. Tomasz Helios, członek zarządu Agory odpowiadający za kina i outdoor, pytany o to na telekonferencji inwestorskiej zwrócił uwagę, że łatwo można zauważyć specyfikę reklam politycznych w przestrzeni publicznej: wiele nie jest rozwieszanych na standardowych nośnikach, tylko na płotach, balkonach, barierkach i słupach ogłoszeniowych.
– Mamy raczej do czynienia z baneryzacją outdoorową, chaotycznie rozmieszczanych banerów jest dosyć dużo – stwierdził. – Natomiast dla całego rynku outdoorowego bieżąca kampania ma znaczenie znikome – dodał.
Działalność operacyjna segmentu outdoorowego grupy Agora kosztowała 45,6 mln zł, o 10,9 proc. więcej niż przed rokiem. Koszty usług obcych poszły w górę o 8,7 proc. do 20 mln zł, co jest przede wszystkim skutek wyższych wydatków na utrzymanie systemu i realizację usług. – Na wzrost kosztów utrzymania systemu w głównej mierze wpłynął rozwój systemu cyfrowych nośników indoorowych oraz wzrost czynszów nośników tradycyjnych, szczególnie w obszarze citylight. Z kolei w kosztach realizacji usług zwiększyły się koszty citytransportu analogowego, co jest pochodną wyższej sprzedaży na tym systemie – opisała Agora.
CZYTAJ TEŻ: Polska reklama urosła o ponad 5 proc. Siłą napędową internet
Wydatki pracownicze zwiększyły się o 24,1 proc. do 10,3 mln zł (wzrosły zarówno pensje podstawowe, jak i premie), a koszty amortyzacji – o 2,9 proc. do 10,5 mln (to konsekwencja wyższego obciążenia umowami zakwalifikowanymi do standardu rachunkowości MSSF16).
Za to nakłady na zużycie materiałów i energii oraz wartość sprzedanych towarów i materiałów poszły w dół o 16,1 proc. do 2,6 mln zł, a na reprezentację i reklamę – o 9,1 proc. do 1 mln (w efekcie niższych kosztów kampanii patronacko-komercyjnych).
Na poziomie EBITDA zysk segmentu outdoorowego wzrósł z 9 do 9,6 mln zł, zaś strata operacyjna zmalała z 1,2 do 0,9 mln zł.

Zeszły kwartał to dla pionu reklamy zewnętrznej firmy kolejny wzrostowy okres. W 2024 roku segment zwiększył przychody o 9,2 proc. do 214 mln zł, a przy dużo niższej dynamice kosztów operacyjnych (o 1,8 proc. do 180,8 mln zł) jego zysk EBITDA poszedł w górę z 54,8 do 74 mln zł, a zysk operacyjny – z 18,4 do 33,2 mln.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Cała grupa kapitałowa Agora w pierwszym kwartale 2025 roku zanotowała spadek przychodów r/r o 6,9 proc. do 349,3 mln zł i wyniku netto z 3,8 mln zł zysku do 7,6 mln straty. Wpływy z biletów w kinach Helios zmalały o 17 proc., bo nie było tylu hitowych filmów jak w pierwszym kwartale ub.r.
Dołącz do dyskusji: Agora zarabia więcej poza mediami i kinami. Kampanie wyborcze bez znaczenia
Pudrowanie trupa / promowanie się sektorami, wybiórczo opisywanymi nie zmienia wielkich strat od wielu lat (oraz skoku na kasę z kapitału zapasowego dla prezesa Hojki). Dział film ma wielki straty, skoro nie ma przeboju na miarę Kleksa 1, kina leżą, internet (!!!) leży i kwiczy, jedynie kupione na (wielki ) kredyt jakoś tam ciągnie.
Takie są fakty o Agorze, a nie wybiórcze traktowanie jednego działu tej firmy.