Amerykanie czekają na Disney+. 43 procent badanych kupi subskrypcję w serwisie
Zapowiadany na jesień 2019 roku serwis Disney+ może liczyć na życzliwe przyjęcie w Stanach Zjednoczonych - wynika z sondażu UBS. 43 procent badanych Amerykanów deklaruje wykupienie subskrypcji na tej platformie. Nowy serwis może mocno uderzyć w konkurencję, bowiem aż 57 procent respondentów wraz z zakupem abonamentu w Disney+ zamierza zrezygnować przynajmniej z jednej konkurencyjnej usługi VOD.
Premiera serwisu streamingowego Disney+ została zapowiedziana na 12 listopada 2019 r. W pierwszej kolejności platforma ma trafić na rynek amerykański, później także na inne obszary - nieoficjalnie wiadomo że w Polsce Disney+ może się pojawić w 2021 r.
Disney zapowiada, że podstawowy abonament obejmujący dostęp do Disney+ będzie kosztował miesięcznie 6,99 dol. Jednak w planach jest także wprowadzenie abonamentu kosztującego 12,99 dol. na miesiąc, w ramach którego użytkownicy oprócz filmów i seriali z Disney+ będą mogli oglądać także treści z filmowego serwisu Hulu oraz sportowej platformy ESPN+.
W ramach abonamentu użytkownicy otrzymają dostęp do szerokiej biblioteki produkcji, do których Disney posiada prawa. Ponadto w serwisie mają się pojawić nowe oryginalne produkcje, a wykupienie subskrypcji będzie oznaczało m.in. możliwość tworzenia na koncie siedmiu różnych profili i odtwarzania treści na maksymalnie 10 różnych urządzeniach.
43 procent Amerykanów zapłaci za Disney+
Teraz holding finansowy UBS podał wyniki własnych badań świadczących o tym, że na rynku amerykańskim Disney+ może liczyć na spore zainteresowanie i życzliwość użytkowników.
Sondaż przeprowadzono na grupie tysiąca dorosłych Amerykanów. 43 proc. respondentów zadeklarowało, że po pojawieniu się Disney+ zamierza wykupić subskrypcję w tym serwisie. To więcej niż zakładały wcześniejsze rachuby Disneya, według których do 2024 r. platforma będzie miała w USA od 20 do 30 mln odbiorców i będzie funkcjonować w 20 – 30 proc. amerykańskich gospodarstw domowych z dostępem do szerokopasmowego internetu.
Badanie UBS wykazało też, że pojawienie się w USA Disney+ może boleśnie uderzyć w niektórych jego konkurentów w segmencie telewizji i VOD. 57 proc. badanych zapowiedziało, że po wykupieniu abonamentu na platformie Disneya zamierza zrezygnować przynajmniej z jednej opłacanej obecnie subskrypcji. 37 proc. respondentów w pierwszej kolejności przestanie płacić za telewizję kablową, 33 proc. zrezygnuje z którejś platformy VOD, zaś 19 proc. zapowiedziało rezygnację z HBO i Showtime’a.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Amerykanie czekają na Disney+. 43 procent badanych kupi subskrypcję w serwisie