Arskom Group i Sport Brokers w ub.r. wyszły na plus. W br. z Kanałem Sportowym, a bez 2 mln zł wskutek epidemii
W ub.r. agencje marketingowe Arskom Group i Sport Brokers łącznie zanotowały wzrost przychodów sprzedażowych o 3,8 proc. do 8,38 mln zł oraz wyniku netto z 547,6 tys. zł straty do 588,1 tys. zł zysku. W br. straciły ok. 2 mln zł wskutek przełożenia piłkarskiego Euro i igrzysk olimpijskich. - Sytuacja firmy jest bardzo stabilna. Nie powtórzymy wprawdzie rekordowych wyników z zeszłego roku, ale na poziomie przychodów różnice będą niewielkie - zapewnia współwłaściciel firm Rafał Romaniuk.

Arskom Group zajmuje się realizacją usług public relations i projektów specjalnych nie tylko w obszarze sportowym, natomiast Sport Brokers - współpracą z influencerami i mediami sportowymi. Większościowym udziałowcem obu spółek jest Wojciech Szaniawski.
- Celem utworzenia dwóch firm było wypracowanie specjalizacji w obu dziedzinach, ze szczególnym uwzględnieniem klientów inwestujących w sport, z jednoczesnym zapewnieniem wysokiej obsługi klientom spoza branży sportowej. Formalnie mamy więc dwa odrębne podmioty, jednak wewnętrznie - do analizy rozwoju biznesu i by przede wszystkim porównać wyniki bieżące do lat ubiegłych traktujemy ich wyniki łącznie - tłumaczy portalowi Wirtualnemedia.pl Rafał Romaniuk, były szef obu agencji, a od połowy br. ich współwłaściciel i członek rad nadzorczych.
Zysk dzięki rozwojowi w marketingu sportowym i niższym kosztom
Agencja Sport Brokers, działająca od dwóch lat, w ub.r. osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych z 1,32 do 2,07 mln zł. Jednocześnie jej koszty operacyjne poszły w górę z 333,3 tys. zł do 1,84 mln zł, w efekcie wynik netto wzrósł z 201,5 tys. zł straty do 171,4 tys. zł zysku.
W ub.r. agencja zaczęła współpracę z siatkarzem Wilfredo Leonem, byłym piłkarzem Jerzym Dudkiem (w zakresie promowania firmy bukmacherskiej Superbet) oraz youtube’owym Kanałem Sportowym (w praktyce ruszył w marcu br., Sport Brokers odpowiada za sprzedaż jego oferty marketingowej). Ponadto współpracowała z Fundacją ING przy olimpijskiej odsłonie programu „Pomarańczowa siła”.
Jesienią br. partnerem w Sport Brokers został Michał Pol, po tym jak rozstał się z Ringier Axel Springer Polska.

Z kolei przychody spółki Arskom Group zmalały z 7,94 do 6,31 mln zł. Wpływy z kraju poszły w dół z 7,79 do 5,93 mln zł, a te z zagranicy wzrosły ze 148,5 do 371 tys. zł.
Jednocześnie koszty operacyjne Arskom Group poszły w dół z 8,2 do 5,79 mln zł. Spółka osiągnęła wzrost wyniku operacyjnego z 285 tys. zł straty do 459,4 tys. zł zysku oraz wyniku brutto i netto z 346 tys. zł straty do 416,6 tys. zł zysku.

Łącznie przychody Sport Brokers i Arskom Group zwiększyły się o 3,8 proc. - z 8,07 do 8,38 mln zł. Jednocześnie wydatki operacyjne firm zmalały o 10,5 proc. do 7,63 mln zł.
W efekcie spółki w ub.r. osiągnęły łącznie 792,4 tys. zł zysku EBITDA, a ich wynik netto poszedł w górę z 547,6 tys. zł straty do 588,1 tys. zł zysku.
Przez epidemię niewielki spadek wpływów
W br. na wyniki holdingu Sport Brokers i Arskom Group pozytywnie wpływa rozwój Kanału Sportowego. Wiosną br. agencje pozyskały dla niego markę Okocim jako sponsora cyklu „HejtPark”.
Natomiast silnym czynnikiem negatywnym są konsekwencje epidemii w świecie sportu: zawieszenie rozgrywek wiosną na ok. dwóch miesięcy oraz przełożenie na przyszły rok Euro 2020 oraz letnich igrzysk olimpijskich. - Nie ukrywam, że mieliśmy dużo większe apetyty, głównie ze względu na duże wydarzenia sportowe (Euro, igrzyska), które zostały odwołane. Wynegocjowane umowy (gotowe do podpisu) z klientami związane z tymi wydarzeniami przekraczały 2 mln zł, a wiele było w fazie wstępnej. Liczymy więc, że te budżety odzyskamy w 2021 r. - mówi nam Rafał Romaniuk.
- Sytuacja firmy jest bardzo stabilna. Nie powtórzymy wprawdzie rekordowych wyników z zeszłego roku, ale na poziomie przychodów różnice będą niewielkie, niezagrażające stabilności naszych spółek - zapewnia. - Podjęliśmy też szereg inwestycji związanych z nowymi projektami własnymi, o trzech głównych będziemy informować na przełomie listopada i grudnia - zapowiada.
Spółki nie zdecydowały się na zwolnienia. - Poza planowanymi zmianami, które wynikały z nowej struktury firmy na początku roku, nie zmniejszyliśmy poziomu zatrudnienia. Wręcz przeciwnie - dziś liczba osób zatrudnionych i współpracujących z Arskom Group w porównaniu z początkiem roku jest większa - opisuje Rafał Romaniuk.
Ze wsparcia zaoferowanego wiosną przez państwo skorzystały w zakresie zwolnienia na trzy miesiące ze składek dla ZUS.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Arskom Group i Sport Brokers w ub.r. wyszły na plus. W br. z Kanałem Sportowym, a bez 2 mln zł wskutek epidemii
https://youtu.be/QINEBCk7_ZU