ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”
Serwis ASZdziennik.pl (Grupa naTemat.pl) przeprowadził w mediach społecznościowych natywną kampanię reklamową gry „Anno 2205” (jej wydawcą jest Ubisoft). Akcję oparto na tagu #Polska2205 i wpisach przedstawiających wizję Polski w 2205 roku.
Akcja zaczęła się w zeszły wtorek od artykułu ASZdziennika opisującego w formie memów różne absurdalne wydarzenia i zjawiska, które mają być obecne w Polsce w 2205 roku (m.in. klonowanie polityków z 2015 roku, wydłużenie wieku emerytalnego do 137 lat, odkrycie planety zaludnionej przez szafiarki, iPhone 100S, remake „Gry o tron”).
Redakcja serwisu zachęciła internautów do wymyślania własnych podobnych wizji i zamieszczania ich na portalach społecznościowych z tagiem #Polska2205.


Tylko w ciągu pierwszej doby opublikowano prawie trzy tysiące wpisów z tagiem #Polska2205 - przede wszystkim na Twitterze, w mniejszym stopniu na Facebooku. Przedstawiono w nich takie wydarzenia z 2205 roku jak m.in. ogłoszenie NFZ o uruchomieniu zapisów na przyszły wiek, nagranie przez Metallikę w Polsce teledysku do „Unforgiven 11”, przetarg na budowę trzeciej linii metra w Warszawie, reforma oświatowa posyłająca dwulatki do szkoły oraz awans Podbeskidzia i Jagiellonii do piłkarskiej Ligi Mistrzów.
Premiera Bonda nr 183, z Danielem Olbrychskim jako schwarzacharakterem. B. Szydło dalej nie zna składu rządu. #Polska2205
— Pawel Slon (@pawel_slon) listopad 6, 2015
#Polska2205 Tomasz Tusk o włos przegrywa wybory prezydenckie. Na koniec kampanii sztab przeciwnika ujawnił, że jego praprapradziadek był w PO.
Posted by Artur E. Dziambor on 3 listopada 2015
Wybory na Księżycu #Polska2205 pic.twitter.com/2RAgsEqhvb
— Daniel Bal (@daniel_bal96) listopad 5, 2015
Według badania Instytutu Monitorowania Mediów dzięki wszystkim interakcjom użytkowników związanym z akcją (wpisy z tagiem #Polska2205zanotowały w sumie ponad 80 tys. polubień), zetknęło się z nią 7 mln internautów. 83 proc. wpisów twitterowych miało wydźwięk pozytywny.
Wypadek w metrze linii M5. Na stacji "Zalew Zegrzyński" pod pociąg wpadł pasażer. @ASZdziennik #Polska2205
— Janek Wanke (@panwanek) listopad 4, 2015
Donald Tusk wygrywa festiwal Eurowizji utworem: "Give PIS a chance" 💋💋💋 #Polska2205
— Ananakofana (@MarioStasiak) listopad 4, 2015
Komputronik przejmuje pakiet kontrolny akcji Microsoft. Przypomnijmy, że firma w zeszłym miesiącu stała się właścicielem google #Polska2205
— Komputronik (@Komputronik_pl) listopad 4, 2015
Te statystyki akcji cieszą nie tylko przedstawicieli Ubisoftu, lecz także ASZdziennika. - Nie jesteśmy już tylko serwisem satyrycznym ze zmyślonymi newsami. Rozwijamy dział sprzedaży i zespół redakcyjny, do naszego zespołu dołączył właśnie nowy dziennikarz, Bartłomiej Przybysz, który współtworzył Mordor na Domaniewskiej - opisuje Rafał Madajczak, założyciel i redaktor naczelny serwisu. - Wierzymy, że informacja też może być rozrywką i cieszymy się, że coraz więcej klientów chce z nami realizować komercyjne akcje natywne, które wpisują się w takie myślenie - dodaje.
ASZdziennik.pl do Grupy naTemat.pl dołączył w październiku ub.r. We wrześniu br. serwis zanotował 349,5 tys. użytkowników (według Megapanelu PBI/Gemius - zobacz pełne wyniki serwisów tematycznych), wobec 156,9 tys. rok wcześniej.
#Polska2205 Pocztówka z Krakowa. pic.twitter.com/RI9avu6HoS
— Amelia Zioło (@AmeliaZiolo) listopad 4, 2015
#Polska2205 Internetowe wydanie @ASZdziennik przechodzi do lamusa. Od przyszłego roku wydanie telepatyczne. Tylko w najlepszych Mind Palace!
— Orwell/Michał/Drwal (@mijastr) listopad 4, 2015
Przy akcji promującej „Anno 2205” ASZdziennik.pl i Ubisoft współpracowały z domem mediowym Havas Media.
@MikolajNowak Dziękuję, ale jako SoMediowiec powinieneś był użyć hashtaga #Polska2205 :)
— Ojciecredaktor (@OjciecRedaktor) listopad 4, 2015
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: ASZdziennik.pl z tagiem #Polska2205 wypromował w social media grę „Anno 2205”