Banki z mniejszymi wydatkami reklamowymi, mBank liderem przed ING i PKO BP
Wydatki reklamowe banków były w pierwszej połowie br. mniejsze niż przed rokiem. Sektor więcej inwestował we wsparcie w radiu, na outdoorze i w kinach kosztem telewizji i prasy. Najwięcej wydał mBank, który przegonił reklamowo ING Bank Śląski.
Z danych Kantar Media przygotowanych dla Wirtualnemedia.pl wynika, że w pierwszej połowie br. banki cennikowo wydały na reklamy w media pozainternetowych 614,9 mln zł, a więc blisko 6 proc. mniej niż przed rokiem.
Zdecydowanie ograniczyły swoją obecność reklamową w dziennikach, telewizji i magazynach. Wydatki w gazetach spadły o 30,3 proc. (do 21 mln zł), o 13,6 proc. w telewizji (do 414 mln zł) i o 10,1 proc. w magazynach (do 33 mln zł).
Więcej niż rok wcześniej na reklamach firm z sektora bankowego zarobiły natomiast radio, outdoor, kina i indoor. Radio zarobiło na emisji takich spotów 71,4 mln zł (wzrost o 57,3 proc.), a firmy reklamy zewnętrznej - 41,2 mln zł (wzrost o 16,2 proc.). W kinach bankowcy zostawili 33,8 mln zł (wzrost o 31,8 proc.), a na reklamę indoorową przeznaczyli 537,2 tys. zł (93,8 proc. więcej).
Wydatki banków na reklamy w mediach (dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
Telewizja | 479 328 852 zł | 413 998 298 zł | -13,6 |
Radio | 45 355 564 zł | 71 362 859 zł | 57,3 |
Gazety | 30 137 019 zł | 21 003 147 zł | -30,3 |
Magazyny | 36 679 881 zł | 32 961 793 zł | -10,1 |
Outdoor | 35 492 475 zł | 41 238 481 zł | 16,2 |
Kina | 25 680 659 zł | 33 841 061 zł | 31,8 |
Indoor | 277 130 zł | 537 200 zł | 93,8 |
Razem | 652 951 580 zł | 614 942 839 zł | -5,8 |
Najwięcej w minionym półroczu na reklamy w tradycyjnych mediach wydał mBank. Było to 65,1 mln zł czyli 33,3 proc. więcej niż rok temu. mBank aktualnie prowadzi kampanię, w której promuje się wspólnie z AXA, zachęcając do zakupu ubezpieczeń komunikacyjnych. W czerwcu w kampanii pod hasłem „Liczą się efekty” promował usługi dla firm, zaś w maju akcją „#mądremyki” wspierał mobilne konto internetowe.
Zwiększając wydatki marketingowe, mBank awansował na pozycję lidera reklamowego, spychając w dół ING Bank Śląski, który przeznaczył w tym roku na wsparcie swoich usług i produktów 54,9 mln zł, o 21,6 proc. mniej niż przed rokiem. W czerwcu ING kampanią z udziałem Agaty Kuleszy w roli taksówkarki reklamował konto oszczędnościowe.

Trzecim największym bankowym reklamodawcą pierwszego półrocza br. jest PKO Bank Polski, który wydał 52,4 mln zł, 25,5 proc. więcej niż rok wcześniej. Ostatnią kampanią PKO BP promował wakacje kredytowe z Mini Ratką. Z kolei na początku czerwca bank zachęcał do skorzystania z usług pozwalających oszczędzać na emeryturę.
Najwięksi reklamodawcy w mediach pozainternetowych wśród banków | |||
(dane cennikowe Kantar Media) | |||
WIRTUALNEMEDIA.PL | I-VI 2014 | I-VI 2015 | zmiana proc. |
MBANK | 48 884 864 zł | 65 173 810 zł | 33,3 |
ING BANK ŚLĄSKI | 70 036 743 zł | 54 922 984 zł | -21,6 |
PKO BP | 41 740 666 zł | 52 394 196 zł | 25,5 |
Dołącz do dyskusji: Banki z mniejszymi wydatkami reklamowymi, mBank liderem przed ING i PKO BP