SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Bauer wchodzi do reklamy zewnętrznej. Sfinalizowano przejęcie Clear Channel

Niemiecki koncern Bauer Media, właściciel w Polsce wydawnictwa prasowego czy Grupy RMF, sfinalizował kupno zajmującej się reklamą out of home firmy Clear Channel Europe. Teraz będzie ona działać pod nazwą Bauer Media Outdoor.

fot. Bauer Media Group fot. Bauer Media Group

Przejęcie Clear Channel Europe przez Grupę Bauer Media zostało zapowiedziane w styczniu br. Według nieoficjalnych ustaleń wartość transakcji to 625 mln dolarów.

W kolejnych miesiącach zgodę na jej realizację wydały stosowne organa regulacyjne (prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów dał zielone światło w pierwszej połowie marca).

We wtorek Grupa Bauer Media ogłosiła finalizację przejęcia. – W związku z obchodami 150. rocznicy istnienia firmy, rozpoczynamy nowy, ekscytujący rozdział i serdecznie witamy utalentowany zespół Clear Channel Europe w Grupie Bauer Media. Przejęcie to stanie się siłą napędową naszej kompleksowej strategii rozwoju i przyspieszy naszą transformację cyfrową – podkreśliła w komunikacie szefowa koncernu Yvonne Bauer.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Clear Channel Europe po zmianie właściciela będzie działać jako Bauer Media Outdoor. – Naszym celem jest rozwijanie działalności poprzez zrównoważoną innowację, większy zasięg i kreatywność. Chociaż w najbliższym czasie wszystko będzie toczyło się jak dotychczas, z niecierpliwością oczekujemy na współpracę z naszymi nowymi kolegami z Grupy Bauer Media. Jesteśmy także gotowi na uważne wsłuchiwanie się w potrzeby naszych klientów i partnerów, aby w przyszłości dostarczać wyjątkowe rozwiązania reklamowe i infrastrukturalne – wylicza Justin Cochrane, dyrektor generalny przejętej firmy.

– Dzięki Bauer Media Outdoor reklamodawcy uzyskają dostęp do 350 milionów punktów kontaktu z konsumentami na 16 rynkach europejskich. To otworzy przed kampaniami możliwość osiągnięcia większego wpływu dzięki bardziej kreatywnym i innowacyjnym możliwościom w zakresie audio, publishing i outdoor – dodaje Yvonne Bauer.

Bauer Media Outdoor działa w Wielkiej Brytanii, Belgii, Danii, Estonii, Finlandii, Irlandii, Łotwie, na Litwie, w Holandii, Norwegii, Polsce i Szwecji. Do firmy należy 110 tys. nośników reklamowych.

CZYTAJ TEŻ: Reklama zewnętrzna w Polsce dociera do ponad 29 mln osób

Bauer Media i Clear Channel w Polsce

Polska spółka Clear Channel zarządza ogólnopolską siecią nośników klasycznych, digitalowych i tranzytowych. To m.in. ponad 450 ekranów w 10 największych aglomeracjach. W 2023 roku firma osiągnęła wzrost przychodów sprzedażowych r/r z 58,32 do 71,06 mln zł, a jej zysk netto zmalał z 251 do 84 tys. zł.

Z kolei Grupa Bauer ma w Polsce Wydawnictwo Bauer, wydawcę kilkudziesięciu magazynów, oraz Grupę RMF, nadawcę m.in. RMF FM, RMF24, RMF Maxx i RMF Classic. Grupa RMF w 2023 roku (jej danych finansowych za ub.r. jeszcze nie ma) osiągnęła wzrost skonsolidowanych przychodów o 14 proc. do 443,3 mln zł, a jej zysk netto zwiększył się ze 172,6 do 202,5 mln zł. Bauer Media dostał 89 mln zł dywidendy.

Natomiast Wydawnictwo Bauer w 2023 r. zwiększyło wpływy o 6,1 proc. do 383 mln zł, ograniczając koszty operacyjne dwa razy mocniej i liczbę pracowników o 11 proc. W efekcie zysk netto firmy poszedł w górę z 67,2 do 100 mln zł.

Dołącz do dyskusji: Bauer wchodzi do reklamy zewnętrznej. Sfinalizowano przejęcie Clear Channel

5 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
ziutas
To enerdowski pomysł?
2 1
odpowiedź
User
Lilu
No to Biuro Reklamy dostanie nowe obowiązki i + 200 zł brutto do pensji...
5 1
odpowiedź
User
obcość
w Polsce po 1989 wszystko musi być obce, smutny obraz dykty kolonialnej.
Czy u niemca jest jakiś NIEniemiecki podmiot, który uzyskał koncesję by nadawać na całe niemcy?
1 1
odpowiedź