Lidl reklamowany dwa razy mocniej niż Biedronka. Żabka przed Kauflandem
Największym reklamodawcą wśród sieci handlowych w 2023 roku był Lidl Polska, który wydał w mediach ponad 100 mln zł więcej niż Biedronka i Żabka Polska łącznie – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl. Ta ostatnia sieć pod względem wydatków reklamowych przegoniła w ub.r. Kaufland Polska - i tym samym znalazła się na podium.
W 2023 roku sieci handlowe wydały na reklamy w mediach tradycyjnych (bez internetu) 2,78 mld zł. Było to 6,6 proc. więcej niż w 2022 roku (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar).
Ponad połowa tego budżetu – 1,4 mld zł - trafiła do telewizji, w której sieci handlowe ograniczyły wydatki w skali roku o 3,9 proc. Zwiększyły natomiast nakłady na reklamę w radiu – o 20,2 proc., do 1,2 mld zł. Więcej wydały też w magazynach (+53,7 proc., 39,2 mln zł), gazetach (+56,6 proc., 17,8 mln zł), kinach (+49,5 proc., 22 mln zł), na DOOH (+130,6 proc., 15,9 mln zł).
Mniej na reklamach sieci handlowych zarobiła reklama zewnętrzna – wydatki na outdoor spadły rok do roku o 9,4 proc., do 61,2 mln zł.

Kaufland słabiej reklamowany niż Żabka
Podobnie jak przed rokiem, największym reklamodawcą wśród sieci handlowych jest Lidl Polska. Dyskont wydał w 2023 roku na reklamę w mediach 803,5 mln zł, zwiększając nakłady rok do roku o 8,7 proc. Budżet Lidla był o ponad 100 mln zł większy niż łączne wydatki reklamowe Biedronki i Żabki.
Pozycję wicelidera zachowała firma Jeronimo Martins Polska, właściciel sieci sklepów Biedronka z wydatkami w wysokości 423,7 mln zł, większym rdr o 21,7 proc.
Istotna zmiana nastąpiła na trzecim miejscu reklamowego podium sieci handlowych. W 2023 roku należy ono do Żabka Polska – sieci, która w wydatkach przegoniła Kaufland Polska - w 2022 roku to ona była trzecim największym reklamodawcą wśród sieci handlowych. Żabka zwiększyła wydatki w skali roku o 13,2 proc., do 284,1 mln zł.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Lidl reklamowany dwa razy mocniej niż Biedronka. Żabka przed Kauflandem