Biedronka szuka alternatywny dla zamykanej „Kropki TV”. „Nie planowaliśmy zaprzestania sprzedaży”
To zarząd Edipresse podjął decyzję o zamknięciu „Kropki TV”, a informację o tym przekazać miał Biedronce dopiero 29 lipca - wynika z oświadczenia, jakie sieć przysłała do redakcji Wirtualnemedia.pl. - Jesteśmy na etapie poszukiwania alternatywnych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby dotychczasowych czytelników tygodnika - mówi nam Marta Osial, dyrektorka kategorii w Biedronce.

Kilka dni temu informowaliśmy, że jesienią przestanie ukazywać się tygodnik zawierający program telewizyjny i porady – „Kropka TV”. Dostępny jest w sieci Biedronka, bo to ona właśnie zamawia pismo u wydawcy - Wydawnictwa Edipresse.
Z naszych informacji wynikało, że to Biedronka postanowiła zakończyć wydawanie „Kropki”, jednak sieć twierdzi, że jest wręcz przeciwnie: - Decyzję o zaprzestaniu wydawania tygodnika „Kropka TV” podjął zarząd Wydawnictwa Edipresse, o czym poinformował sieć sklepów Biedronka w dniu 29 lipca 2022 r. - przekazała nam Marta Osial, dyrektorka kategorii w Biedronce.
Wydawca miał przy tym wskazywać, że powodem decyzji jest „sytuacja na rynku w Polsce i na świecie, związana przede wszystkim z najwyższą od ponad 25 lat inflacją oraz ogromnym wzrostem kosztów, a także trendy spadkowe na rynku prasy”, co z kolei wpływa na spadek przychodów reklamowych. Problemy z kosztami i papierem odczuwają niemal wszyscy polscy i zagraniczni wydawcy.
Co zamiast „Kropki TV”? Nie wiadomo
Biedronka zatem traci swój tygodnik. Co w zamian? - Do czasu otrzymania wypowiedzenia współpracy od Edipresse, nie planowaliśmy zaprzestania sprzedaży „Kropki TV”. Obecnie jesteśmy na etapie poszukiwania alternatywnych rozwiązań, które odpowiedzą na potrzeby dotychczasowych czytelników tygodnika - mówi Marta Osial. Jakie to będą rozwiązania? – Za wcześnie, aby o tym rozmawiać – słyszymy w odpowiedzi.
Ostatni numer magazynu w obecnym kształcie ma się ukazać w końcówce października br., od listopada pismo nie będzie już dostępne na rynku. Nadal nie wiadomo, co w zamian. Z początkiem sierpnia br. Edipresse rozpoczęło informowanie kontrahentów, że wraz z końcem października „Kropka TV” przestanie się ukazywać. Sprzedaż magazynu pozostaje stabilna i jest na zadowalającym, jak wiemy nieoficjalnie, poziomie. W zespole pracuje obecnie kilkanaście osób. Część z nich – jak się dowiedzieliśmy – będzie miało nadal pracę w Edipresse, jednak większość zespołu już zaczęła intensywnie poszukiwać pracy.
Kłopotliwa reklama w tygodniku
„Kropka TV” ukazuje się od 2006 roku. W 2019 r. magazyn przeszedł relaunch. Wydawca odświeżył szatę graficzną i logo tygodnika, rozbudował sekcję „Gwiazdy” i „Porady”. Dołożono też drugi grzbiet: „Kuchnia i kropka” zawierający przepisy kulinarne nadsyłane przez czytelników oraz odredakcyjne porady dietetyczne. W obu grzbietach zamieszczane są także treści promocyjno-reklamowe sieci Biedronka.
Kilka dni temu tygodnik został wycofany z wszystkich sklepów Biedronki, gdyż ukazała się w nim całostronicowa reklama środka na erekcję, promowana hasłem: „Nie pozwól, by nazywano cię gejem”. Tekst zawiera nie tylko treści homofobiczne, ale i poniżające kobiety, które nazywane w nim były „spragnionymi babami”, domagającymi się „przelecenia”. Wydawca przeprosił za wydrukowanie reklamy i swoich czytelników i Biedronkę.
W drugim kwartale br. sprzedaż w sklepach Biedronka liczona w złotych wzrosła rok do roku o 26,9 proc., a w ujęciu porównywalnym (bez efektu otwarcia nowych placówek) - o 22,5 proc. Sieć zanotowała 4,45 mld euro wpływów kwartalnych i 8,29 mld euro w całym półroczu.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Biedronka szuka alternatywny dla zamykanej „Kropki TV”. „Nie planowaliśmy zaprzestania sprzedaży”