Testy na przeciwciała Covid-19 znów w sklepach Biedronka
Biedronka wprowadza do sprzedaży dodatkową partię testów stwierdzających przeciwciała przeciwko Covid-19. Testy szwajcarskiego producenta Primacovid ponownie dostępne będą we wszystkich sklepach sieci od piątku 19 marca w cenie 49,99 zł.
W wydanym w czwartek komunikacie Biedronka informuje, że "oferta testów Primacovid szwajcarskiej firmy PRIMA Lab spotkała się z dużym zainteresowaniem kupujących".
W związku z tym sieć podjęła więc decyzję o ponownej sprzedaży tych testów, które, przypomnijmy, służą do wykrywania u badanej osoby przeciwciał IgG i IgM przeciwko SARS-CoV-2.
- To spełniający wysokie standardy produkt, którego producentem jest certyfikowane szwajcarskie laboratorium. Zapewne także to sprawiło, że zdecydowana większość sklepów naszej sieci błyskawicznie sprzedała cały wolumen Primacovid. Widząc zainteresowanie kupujących i biorąc pod uwagę sytuację pandemiczną, doszliśmy do wniosku, że kolejna transza testów powinna jeszcze w tym tygodniu znaleźć się w placówkach naszej sieci - komentuje Piotr Konopko, dyrektor handlowy w sieci Biedronka.
Przypomnijmy, że pierwsza partia testów produkcji Primacovid szybko została wykupiona - sprzedaż rozpoczęto w poniedziałek 15 marca, a już następnego dnia klienci informowali, że w wielu sklepach Biedronka nie ma już testów.
Jak działają testy na przeciwciała Covid-19 z Biedronki
Primacovid to test pozwalający stwierdzić obecność przeciwciał przeciwko SARS-CoV-2. Do jego przeprowadzenia używa się niewielkiej próbki krwi. Wyników można się spodziewać po ok. 10 minutach. Raporty ewaluacyjne Primacovid wskazują na czułość 98,92 procent dla przeciwciał IgG i 92,98 procent dla przeciwciał IgM w porównaniu do metody referencyjnej (ELISA). Swoistość łączna IgG i IgM testu wynosi 98,3 procent.
Test nie wykrywa i nie sprawdza działania żadnej ze szczepionek przeciw Covid-19.
Jak informowaliśmy w tym tygodniu na łamach Wirtualnemedia.pl, sprzedażą testów pod kątem diagnostyki Covid-19 zainteresowane są także inne duże sieci handlowe - Lidl, Kaufland i Carrefour.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Testy na przeciwciała Covid-19 znów w sklepach Biedronka
Nie nakręcajcie się tak.