Bilety na koncerty podrożały w tym roku o 28 proc.
Na przestrzeni roku cena biletu na koncerty wzrosła średnio o 28 proc. - wynika z danych serwisu eBliet.
W pierwszych trzech kwartałach 2022 r. eBilet dystrybuował bilety na 48 tys. imprez, o ponad 260 proc. więcej niż w analogicznym okresie 2019 r. Pod względem łącznej liczby zorganizowanych imprez dominowały teatry.
Polacy chętnie chodzą na koncerty
Najwięcej biletów sprzedano w tym roku na koncerty i sportowe imprezy masowe np. Męskie Granie, Open’er Festival, koncerty Dawida Podsiadło czy Mistrzostwa Świata w piłce siatkowej mężczyzn i kobiet.
- Zdecydowana większość 2022 roku to absolutny boom w sprzedaży biletów. Jednak w ostatnich tygodniach widzimy lekkie wyhamowanie, zwłaszcza w mniejszych miejscowościach. Mimo, że cena biletu na występ ulubionego artysty jest wyższa średnio o 28 proc. w porównaniu do roku poprzedniego, publiczność potrzebuje spotkań, doznań i oderwania od codzienności. Fan jest w stanie jednorazowo przeznaczyć więcej pieniędzy na długo wyczekiwany koncert ulubionej gwiazdy. Prognozujemy jednak, że w 2023, pomimo trwającego kryzysu, wartość rynku wzrośnie. Głównie za sprawą idących w górę cen biletów, chociaż warto podkreślić, że są one wciąż nieproporcjonalnie niższe do rosnących kosztów produkcji wydarzeń takich jak transport, energia czy scenotechnika - mówi Bartek Troński, wiceprezes eBilet.
Nowa identyfikacja eBilet
Serwis eBilet w obecnej sytuacji rynkowej zdecydował się na wprowadzenie nowej wersji portalu i komunikacji wizualnej.
- Wspólne biuro, nowa, nowoczesna identyfikacja wizualna i dodanie Powered by Allegro do logotypu to kolejny krok w kierunku umacniania synergii z Grupą Allegro. W II kwartale 2022 eBilet przyczynił się do zwiększenia dynamiki wzrostu GMV Grupy o 1,3 punktu procentowego. W kwartale III było to 0,5 punktu - mówi Edyta Sidwa, prezeska eBilet.
Odświeżony portal eBilet.pl jest bardziej przejrzysty i intuicyjny dla użytkownika. Ulepszona została także wersja mobilna strony.Bardziej wyeksponowana wyszukiwarka pozwala na wygodniejsze filtrowanie wydarzeń pod kątem daty i lokalizacji.

Nowy wygląd otrzymały również bilety, vouchery, materiały marketingowe oraz wszelka ekspozycja marki podczas obsługi imprez. Za przygotowanie identyfikacji wizualnej marki odpowiada agencja na_ty, a projekt nowego serwisu MDA.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Bilety na koncerty podrożały w tym roku o 28 proc.