Spółka Allegro bez obaw przed nowym konkurentem. Estoński koncern przejął dwie bileterie
Estońska Piletilevi Group ma wielkie plany wobec Polski - połączyła dwie bileterie i chce przegonić lidera. Największa w kraju grupa e-commerce i jej eBilet nie zamierzają jednak odpuścić na tym polu - pisze we wtorek "Puls Biznesu".
 
                                "PB" pisze, że notowane na warszawskiej giełdzie Allegro to zdecydowany lider polskiego rynku e-commerce, aspirujący do liderowania także w innych krajach regionu. W Polsce rękawicę rzucali mu nie tylko zagraniczni giganci, jak eBay czy Amazon, ale też rodzimi gracze, np. Comarch (Wszystko.pl) i Erli – na razie bez sukcesu. Wyraźnym numerem jeden w swoim segmencie jest też spółka córka giganta - eBilet.
Na rynku umacnia się jednak gracz, który w niedalekiej przyszłości chciałby zająć jej miejsce. To Piletilevi Group, wspierana przez fundusz private equity BaltCap, która przejęła niedawno w Polsce serwis kicket.com wraz z grupą Biletomat.pl.
CZYTAJ TEŻ: Skarbówka dostanie dane o e-sprzedaży. Allegro i OLX uspokajają
Gazeta przekazała, że zatrudniający ok. 250 pracowników Piletilevi to największy gracz w sprzedaży biletów w Europie Środkowej i Wschodniej (CEE). Działa w siedmiu krajach - Estonii, Łotwie, Litwie, Rumunii, Czechach, Słowacji i Polsce - o łącznej populacji 79 mln osób. Zakłada, że dzięki 116 mln odwiedzin swoich serwisów sprzeda w tym roku 17 mln biletów o wartości 320 mln EUR (GMV). Do tego wyniku walnie przyczyni się nasz rynek, największy w regionie.
W ocenie eBiletu ostatnia konsolidacja nie ma znaczącego wpływu na krajobraz rynku. Córka Allegro podkreśla, że pozostaje niekwestionowanym liderem i bileterią pierwszego wyboru, w Polsce wciąż wielokrotnie większą od międzynarodowych graczy - poinformował "PB".
Ile Polacy wydają na bilety
Według szacunków wartość wydatków Polaków na wydarzenia kulturalne (kina, teatry, koncerty) i sportowe wyniosła w 2023 r. ok. 4 mld zł. W ciągu ostatniej dekady tempo wzrostu rynku wynosiło przeciętnie w granicach 7 proc. rocznie. Polski rynek jest wciąż mniejszy pod tym względem niż przeciętna dla krajów Unii Europejskiej.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Wydatki w przeliczeniu na osoby w wieku co najmniej 16 lat wynoszą 28 EUR wobec 140 EUR średnio w UE. Trzeba jednak pamiętać, że w Polsce znacznie niższe są ceny usług – po korekcie o ten czynnik realne wydatki na osobę można szacować na ok. 56 EUR - zaznaczyła gazeta.
 
                     Szukaj
Szukaj Newsletter
Newsletter



 
                                     
                                     
                                     
                     
                     Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
                        Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”         Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
                        Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?         Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
                        Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?         Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
                        Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu          
                         
                         
                        
Dołącz do dyskusji: Spółka Allegro bez obaw przed nowym konkurentem. Estoński koncern przejął dwie bileterie
Allegro Pay to metoda płatności odroczonej dostępna na Allegro.
Większe zakupy rozkładasz na wygodne raty, bez formalności.
Podoba się? Płacisz tylko za to, co zatrzymujesz.
https://tmlead.pl/redirect/34955_2468