Brand24 po podwyżce cennika zwiększył wpływy o 40 proc. i podwoił zysk EBITDA
W pierwszym kwartale br. zajmujący się monitoringiem internetu Brand24 osiągnął wzrost przychodów sprzedażowych o 39,9 proc. do 4,95 mln zł, zysku EBITDA z 677 tys. zł do 1,24 mln zł i zysku netto z 35 do 469 tys. zł. Już 64 proc. klientów i 72 proc. powtarzalnych wpływów firmy pochodzi z zagranicy.
Na koniec marca powtarzalne miesięczne przychody Brand24 z abonamentów sięgnęły 1,67 mln zł, o 21 proc. więcej niż przed rokiem.
- Większy wzrost to efekt m. in. zmiany cen dla istniejących klientów; przebudowa cennika dla nowych klientów oraz koniec okresu promocyjnego związanego Black Friday - wyliczono w sprawozdaniu.

Już 64 proc. klientów Brand24 z zagranicy
Natomiast średni przychód od abonenta (ARPU) w zeszłym kwartale sięgnął 430 zł (104 dolary), po wzroście kwartał do kwartału o 22 proc. W listopadzie firma wprowadziła wyższy cennik dla nowych klientów, a w zeszłym kwartale zaczęła go wdrażać dla obecnych użytkowników. W efekcie zmiany cennika ARPU dla nowych klientów urosło o 40 proc. do 495 zł (120 dolarów).
Udział klientów z zagranicy zwiększył się do 64 proc. - Wersję globalną narzędzia charakteryzuje wyższy poziom ARPU co jest pochodną cennika oraz większego odsetka klientów wybierających najdroższą wersję planu abonamentowego - zaznaczono.
Natomiast w przypadku powtarzalnych miesięcznych wpływów już 72 proc. pochodziło spoza Polski. Z usług Brand24 korzystają podmioty ze 120 krajów, m.in. z USA, Wielkiej Brytanii, Polski, Indonezji, Włoch, Bułgarii, Kanady, Singapuru, Emiratów Arabskich oraz Australii. Wśród klientów są koncerny i marki takie jak Intel, Carlsberg, IKEA, H&M, Vichy, GlaxoSmithKleine czy Credit Agricole.
- Zmiany w naszym cenniku dały natychmiastowe i przede wszystkim długotrwałe efekty. Nasz Annual Run Rate, czyli zannualizowane przychody na bazie aktualnego MRR, to 20 mln zł – o prawie 5 mln więcej niż przed rokiem w tym samym momencie - zaznacza Michał Sadowski, prezes i mniejszościowy akcjonariusz Brand24.

- Równolegle rozwijamy sprzedaż produktów premium w formie szytych ma miarę raportów analitycznych (Custom Reports). Projekt ten wystartował w 2021 roku, w którym wypracował 55 tys. zł przychodu, w Q1 2022 mamy już domkniętą sprzedaż na kwotę 153 tys. zł. Liczymy, że w do końca roku udział CR w naszych przychodach będzie już zauważalny i z czasem zaczniemy raportować to jako osobną linię przychodową - opisuje Michał Sadkowski.
Koszty Brand24 26 proc. w górę
Wydatki operacyjne Brand24 zwiększyły się dużo słabiej od przychodów - o 26,5 proc., z 3,38 do 4,28 mln zł. Większość to koszty usług obcych, które poszły w górę z 1,93 do 2,61 mln zł.
Nakłady na wynagrodzenia wzrosły z 714,8 do 817,6 tys. zł, a na amortyzację - z 543,5 do 580,6 tys. zł.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
Firma pracuje obecnie nad rozbudową mechanizmów ułatwiających zrozumienie kontekstu dyskusji na temat marek w internecie, w lipcu ub.r. pozyskała na ten projekt 3,8 mln zł dotacji z funduszy unijnych.

Brand24 jest notowany na warszawskiej giełdzie od ponad czterech lat, rok temu przeniósł się z rynku NewConnect na główny parkiet. W ub.r. zanotował pierwszy całoroczny zysk netto (264 tys. zł, wobec 1,35 mln zł straty rok wcześniej), przy wzroście przychodów z 13,37 do 15,79 mln zł.
W środę przed południem, po publikacji wyników finansowych z pierwszego kwartału, akcje firmy drożały o ok. 3 proc.
W zeszłym tygodniu DM BOŚ przedstawił prognozę, że Brand24 w br. zanotuje 21,6 mln zł przychodów i 1,8 mln zł zysku netto, a w 2024 roku - 29,8 mln zł wpływów i 5,3 mln zł zysku netto. Cenę docelową akcji spółki obniżono z 31,3 do 30,5 zł głównie z powodu wzrostu stopy wolnej od ryzyka.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Brand24 po podwyżce cennika zwiększył wpływy o 40 proc. i podwoił zysk EBITDA