Brand24 urósł o 30 proc. Podaje cztery przyczyny
Zajmująca się monitoringiem internetu spółka Brand24 w zeszłym kwartale zwiększyła swoje miesięczne przychody powtarzalne o 30 proc. do 622 tys. dolarów (2,48 mln zł). Wynika to m.in. z podwyżki cen i pozyskania większych klientów.
Średni przychód operacyjny Brand24 przypadający na użytkownika subskrypcyjnego na koniec pierwszego kwartału br. wyniósł 159 dolarów (633 zł), o 35 dolarów (29 proc.) więcej niż przed rokiem.
Znacznie więcej spółka zarabia od użytkowników pozyskanych w zeszłym kwartale: 192 dolary (768 zł), po wzroście rok do roku o 46 dolarów (32 proc.).
- Warto zauważyć, że kluczowe wskaźniki operacyjne zachowują dużą dynamikę mimo, że te wzrosty trwają już ponad 2 lata. W ciągu trzech lat podwoiliśmy zarówno ARPU, jak i MRR i dalej rośniemy. W marcu 2024 r. pobiliśmy kolejnych rekord sprzedaży, pozyskując nowych klientów wartych ponad 50 tys. USD - podkreśla Michał Sadowski, prezes i akcjonariusz Brand24.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W komunikacie giełdowym spółka wymienia cztery czynniki wzrostu jej wyników w zeszłym kwartale: przebudowę cennika dla klientów, zmiana kursu dolara do złotego, pojawienie się nowych funkcji aplikacji Brand24 oraz przesunięcie portfolio klientów w stronę większych marek.
- Nasza strategia polegająca na rozbudowie funkcji premium (takżę w oparciu o AI) i przyciąganiu firm gotowych zapłacić więcej za wysoką jakość sprawdza się bardzo dobrze. W styczniu udostępniliśmy wersję beta asystenta AI – na razie w formie testu na dla wybranych klientów. Asystent korzysta zarówno z naszej wewnętrznej bazy, jak i zasobów internetu. Docelowo będzie wiedział zasadniczo wszystko o wizerunku wszystkich brandów, o jakie go zapytamy. Zanalizuje dane, wyciągnie podstawowe wnioski, skonstruuje rekomendacje, a następnie zwizualizuje swoją pracę w postaci wykresów i grafik - opisuje Michał Sadowski.
Brand24: przychody, zysk i kurs akcji
W całym ub.r. Brand24 osiągnął wzrost przychodów z 22,17 do 27,72 mln zł, a zysk netto zwiększył się z 1,55 do 3,51 mln zł.
Na koniec sesji giełdowej w poniedziałek za akcję Brand24 płacono 51,40 zł, co daje kapitalizację wynoszącą 114,4 mln zł. Przez ostatnie 12 miesięcy kurs poszedł w górę o 67 proc.

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Brand24 urósł o 30 proc. Podaje cztery przyczyny