Brytyjczycy chcą płacić za filmy w sieci
Coraz większa liczba brytyjskich internautów chce wydawać swoje pieniądze na filmy w sieci jako zastępstwo dla filmów na płytach DVD.
Z badania przeprowadzonego przez firmę Olswang i agencję YouGov wynika, że dla respondentów najważniejszym czynnikiem przy podejmowaniu decyzji o zakupie filmów online jest cena.
65 proc. nastolatków i 53 proc. dorosłych pytanych stwierdziło, że wolałoby zapłacić za film w sieci niż na płycie DVD gdyby pobranie go z internetu było tańsze niż kupno w sklepie. Odpowiednio 46 i 38 proc. respondentów zrobiłoby tak gdyby mogło wypalić kopię filmu ściągniętego z internetu na płytę DVD, 38 i 36 proc. gdyby istniała renomowana i znana witryna umożliwiająca pobranie filmu, 39 i 31 proc. gdyby możliwe było przesłanie ściągniętej kopii z komputera na inne urządzenia, 46 i 25 proc. gdyby w ten sposób możliwe było zdobycie filmu przed jego wydaniem na DVD, 27 i 13 proc. gdyby było możliwe pożyczenie lub przekazanie filmu pobranego z sieci znajomym, a 24 i 16 proc. gdyby możliwe było zdobycie filmu online równocześnie z jego premierą na DVD. Tymczasem odpowiednio 15 i 19 proc. woli kupować filmy na DVD, a 1 i 3 proc. stwierdziło, że nigdy nie kupiłoby filmu na płycie.
Z kolei 56 proc. nastolatków i 49 proc. dorosłych badanych stwierdziło, że wolałoby obejrzeć film w przekazie strumieniowym w sieci niż wypożyczyć go na płycie DVD gdyby ta pierwsza opcja była tańsza od drugiej. Odpowiednio 38 i 36 proc. pytanych postąpiłoby tak samo gdyby czas na obejrzenie filmu online był dłuższy niż termin oddania płyty DVD do wypożyczalni. Natomiast na renomowaną i znaną witrynę umożliwiającą obejrzenie filmu w przekazie strumieniowym wskazało 34 i 36 proc., na możliwość obejrzenia filmu w ten sposób przed jego wydaniem na DVD 45 i 25 proc., a na możliwość obejrzenia go równocześnie z jego premierą na DVD 17 i 16 proc. respondentów. Odpowiednio 8 i 13 proc. badanych stwierdziło, że nigdy nie wypożyczyłoby filmu na płycie, a 12 i 9 proc., że zawsze woli wypożyczać film na DVD.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 
Dołącz do dyskusji: Brytyjczycy chcą płacić za filmy w sieci