Poważna awaria dekoderów Canal+
1 stycznia 2024 roku doszło do poważnej awarii dekoderów platformy cyfrowej Canal+ we Francji. Po godzinie 5 rano klienci dostawcy płatnej telewizji zaczęli skarżyć się na brak kanałów. Zamiast nich widzieli czarny ekran.
Problemy zaczęły występować o 5.15 rano w Nowy Rok. Jak informuje serwis telesatellite.com, dekodery nie mogły odzyskać uprawnień do odbioru poszczególnych stacji wchodzących w skład pakietów platformy cyfrowej. Awaria prawdopodobnie była związana z aktualizacją oprogramowania dekodera. Klienci francuskiego Canal+ narzekali, że 1 stycznia nie mogli skontaktować się z infolinią platformy cyfrowej.
Niedawno awaria także w UPC Polska
Francuski Canal+ nie jest jedynym dostawcą płatnej telewizji, który mierzył się ostatnio z dużą liczbą zgłoszeń o awarii. Miesiąc temu dostępu do usługi telewizyjnej nie mieli klienci UPC Polska, którzy korzystali z dekoderów Horizon. Dekoder w ogóle nie chciał się włączyć, nie uruchamiały się kanały telewizyjne lub EPG. Czasami na ekranie pojawiał się komunikat: „Error 1001. Brak połączenia. Sprawdź czy kabel antenowy jest poprawnie podłączony. Jeśli problem nadal występuje, skontaktuj się z biurem obsługi”.
Po kilku godzinach awarię usunięto, choć niektórzy klienci mierzyli się z nią jeszcze przez kilka dni. - Błąd w konfiguracji sieci Liberty Global (byłego właściciela UPC Polska) spowodował tymczasowe problemy z działaniem dekoderów Horizon wśród użytkowników. Natychmiast po identyfikacji przyczyny, podjęliśmy działania, aby jak najszybciej wprowadzić poprawkę przywracającą poprawne funkcjonowanie sprzętu, co nastąpiło około godziny 9:40. Już dziś klienci mają możliwość wymiany dekoderów Horizon na nową ofertę Play z dekoderem Play Box TV – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl biuro prasowe Play, który przejął UPC Polska.
Problem z niektórymi dekoderami Canal+ Polska
W maju ub.r. informowaliśmy o tym, że dekodery 4K UltraBox+ z serii JADA polskiej platformy cyfrowej Canal+ mają problem z występowaniem „pikselozy” podczas oglądania kanałów telewizyjnych. Rzecznik prasowy Canal+ Polska Piotr Kaniowski informował wówczas Wirtualnemedia.pl, że problem dotyczy niewielkiej części abonentów. Firma otrzymała ponad 200 takich zgłoszeń na kilkaset tysięcy urządzeń. Część klientów reklamowała błąd i uzyskała obniżkę opłaty abonamentowej.
- Zidentyfikowaliśmy już przyczynę zakłóceń i pracujemy z dostawcą oprogramowania nad wprowadzeniem wymaganej poprawki. Planujemy udostępnić ją abonentom przy kolejnej aktualizacji oprogramowania, co jest planowane na lipiec tego roku. Abonentów, których dotknął opisywany problem najmocniej przepraszamy i prosimy o kontakt z biurem obsługi Klienta, gdzie będziemy mogli zaproponować rozwiązanie - tłumaczył Kaniowski.
Lipcowa aktualizacja nie rozwiązała problemu u wszystkich. Co w takiej sytuacji firma zaleca abonentom? - Kontakt z naszym BOK, które zaproponuje odpowiednie rozwiązanie – tłumaczy w rozmowie z Wirtualnemedia.pl Kaniowski z Canal+ Polska. Biuro Obsługi Klienta może wymienić dekoder na model, który nie boryka się z takim problemem technicznym. Platforma cyfrowa oferuje także dekodery 4K Dualbox+ czy WifiBox+. Dostęp do oferty satelitarnej jest możliwy także za pomocą modułów CAM CI+.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Poważna awaria dekoderów Canal+