Canal+ Polska wyceniony na 2,73-3,02 mld zł
Santander BM, wchodzący w skład konsorcjum oferującego akcje Canal+ Polska w planowanej ofercie publicznej, wycenia spółkę na 2,73-3,02 mld zł.
Wycena została wykonana trzema metodami: porównawczą (wartość 2,73 mld zł), zdyskontowanych przepływów pieniężnych (2,85 mld zł) i zdyskontowanych dywidend (3,02 mld zł).
Analitycy Santander BM prognozują, że w 2020 roku przychody Canal+ Polska wzrosną o 6,1 proc. rok do roku, do 2,43 mld zł, a wynik EBITDA będzie o 6,3 proc. wyższy niż przed rokiem i sięgnie 387 mln zł. W 2021 roku Santander BM szacuje przychody na 2,47 mld zł, a EBITDA na 382 mln zł, a w 2022 roku odpowiednio na 2,547 mld zł i 400 mln zł.
Autorzy raportu, oceniają, że atutami spółki są: rosnące przychody na abonenta (ARPU), własny serwis internetowy OTT, możliwości przejęć oraz solidna stopa dywidendy. Jednocześnie analitycy wskazali w raporcie, że inwestycja w akcje spółki nie wiąże się z typowymi obecnie dla branży telekomunikacyjnej czynnikami ryzyka, czyli przyszłymi wydatkami na częstotliwości 5G oraz wymianę dostawcy sprzętu telekomunikacyjnego.
Oferta obejmie wyłącznie istniejące akcje, będące w posiadaniu dwóch akcjonariuszy, tj. TVN Media oraz Liberty Global Ventures Holding. Groupe Canal+, będące częścią koncernu Vivendi, posiada obecnie ok. 51 proc. akcji spółki, TVN Media ok. 32 proc., a Liberty Global ok. 17 proc.
Rolę globalnych współkoordynatorów i współzarządzających księgą popytu będą pełnić BofA Securities i JP Morgan Securities, a rolę współprowadzącego księgę popytu i firmy inwestycyjnej – Santander Biuro Maklerskie.
Canal+ Polska jest dostawcą płatnej telewizji z segmentu premium i drugim największym dystrybutorem pakietów płatnej telewizji w Polsce z udziałem w rynku na poziomie 21 proc. (z wyłączeniem OTT), obsługującym na koniec czerwca 2020 roku około 2,7 mln abonentów.
Spółka jest operatorem platformy Canal+, czyli płatnej telewizji, oraz zajmuje się dystrybucją filmów do kin za pośrednictwem spółki Kino Świat. Sieć sprzedaży detalicznej Canal+ Polska obejmuje 575 punktów.
Przychody ze sprzedaży grupy wzrosły w 2019 roku do 2,291 mld zł z 2,146 mld zł w roku 2017 (CAGR w wysokości 3,3 proc.). Jak podano, wzrost przychodów wynikał głównie ze zwiększenia bazy klientów, dalszego zwiększania poziomu sprzedaży pakietów segmentu premium, wzrostu przychodów osiąganych ze sprzedaży prowadzonej przez dystrybutorów hurtowych oraz z konsolidacji przychodów Kino Świat od listopada 2019 roku. EBITDA wzrosła w 2019 roku do 364,2 mln zł z 314,8 mln zł w 2017 roku (CAGR 7,6 proc.).
W br. wzrost wpływów i zysku
Canal+ Polska nie upublicznił jeszcze swojego prospektu emisyjnego, natomiast w komunikacie prasowym podał podstawowe dane finansowe z pierwszej połowy br. Przychody firmy w ujęciu organicznym zwiększyły się rok do roku o 2,8 proc.
Z kolei zysk EBITA poszedł w górę ze 124 do 163,1 mln zł, a zysk EBITDA - ze 195,7 do 254,5 mln zł. Firma uzasadniła to stałą optymalizacją kosztów działalności operacyjnej.
- Uważamy, że Spółka może zaoferować inwestorom dużą zdolność do generowania znacznych przepływów pieniężnych i atrakcyjne możliwości rozwoju, co potwierdzają wyniki Canal+ Polska: w latach 2017–2019 wzrost przychodów CAGR wyniósł 3,3 proc., a konwersja gotówki w 2019 roku sięgała 60,3 - dodaje Edyta Sadowska, prezes firmy.
Canal+ kupił Kino Świat, uruchomił dwa serwisy VoD
Sadowska funkcje prezesa i dyrektora generalnego Canal+ Polska objęła w połowie ub.r. Natomiast w październiku z funkcji wiceprezesa ds. marketingu platformy zrezygnował Jacek Balicki, jego obowiązki przejęli pełniący funkcje dyrektorskie Joanna Kloskowska i Grzegorz Skowron-Moszkowicz.
Jednocześnie firma po uzyskaniu zgody UOKiK-u kupiła 70 proc. udziałów Kina Świat i wprowadził swoich menedżerów do władz tej firmy.
W ub.r. spółka zanotowała 2,29 mld zł skonsolidowanych przychodów sprzedażowych i 88,12 mln zł zysku netto. Rebranding nc+ na Platformę Canal+ spowodował odpisanie 81 mln zł z wartości marki n. Firma swoim akcjonariuszom wypłaci 115,3 mln zł dywidendy.
Wiosną br. Canal+ Polska uruchomił dwa serwisy VoD dostępne dla wszystkich internautów: Canalplus.com działający w modelu subskrypcyjnym (z filmami, programami i streamingiem 76 stacji tv) oraz Premiery Canal+, w którym można wypożyczać pojedyncze filmy.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Canal+ Polska wyceniony na 2,73-3,02 mld zł
Nie wiadomo skąd ta liczba 2,7 mln. Bardzo możliwe, że wzorem Cyfrowego Polsatu wliczono usługi multiroom. I to by się zgadzało, bo usługi multiroom stanowią około 20-25% ogólnej liczby RGU dla płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu. Odliczając te 20-25% od 2,7 mln podanego przez C+ wychodzi jak w poprzednich latach ok. 2,1 mln.