SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Grupa CCC z rekordowym zyskiem. Oszczędza na reklamach, e-commerce rośnie wolniej

W zeszłym roku grupa CCC przy wzroście przychodów o 9 proc. wypracowała pierwszy zysk netto od epidemii. Firma ograniczyła wydatki reklamowe, a jej najmocniej rosnącą siecią sklepową pozostaje HalfPrice.

W minionym roku obrotowym, od lutego 2024 do stycznia 2025 roku, grupa CCC wypracowała 10,3 mld zł przychodów sprzedażowych, o 9,1 proc. więcej niż przed rokiem (9,44 mld zł). To rekordowy wynik w historii firmy. W 2022 roku (czyli przez 12 miesięcy do stycznia 2023) jej wpływy wyniosły 9,12 mld zł, rok wcześniej – 7,59 mld, zaś w najmocniej obciążonym epidemią 2020 roku – 5,64 mld.

Całoroczne przychody sieci CCC poszły w górę o 9,5 proc. do 4,38 mld zł (w samym czwartym kwartale – o 6,4 proc.). Dużo wyższą dynamikę zanotował HalfPrice – o 27,8 proc. do 1,81 mld zł, z czego o 29,1 proc. w czwartym kwartale.

CZYTAJ TEŻ: Jeszcze więcej Reeboka i Shaqa. Tak chce rosnąć grupa CCC

Całoroczna sprzeda porównywalna w CCC zwiększyła się o 9,5 proc. (w czwartym kwartale nastąpił spadek o 3,4 proc.), a w HalfPrice – o 6,1 proc. (a o 8,5 proc. w czwartym kwartale).

eobuwie i Modivo skupiają się na zyskownych rynkach

Wpływy eobuwia wzrosły o 5 proc. do 2,98 mld zł (przy czym w czwartym kwartale nastąpił spadek o 4,2 proc.), a w przypadku Modivo zmalały o 3,9 proc. do 1,05 mld zł. W sprawozdaniu grupy CCC zaznaczono, że na dynamikę przychodów Grupy Modivo (obejmującej eobuwie i Modivo) „wpływ miały przede wszystkim strategiczne decyzje związane z zakończeniem działalności na mniej rentownych rynkach (m.in. Francja, Szwecja, Szwajcaria, Austria) i koncentracji na kluczowym regionie Europy Środkowo-Wschodniej, a także zapowiadanego ograniczenia wydatków na performance marketing i koncentracji na pozyskaniu ruchu do najbardziej rentownych produktów”.

Z kolei całoroczna sprzedaż platformy DeeZee zmniejszyła się o 9,6 proc. do 81,6 mln zł.

W Polsce grupa CCC wypracowała wzrost przychodów o 14,7 proc. do 5,89 mld zł, o wiele wyższy niż na rynkach zagranicznych.

Sieć CCC osiągnęła wzrost całorocznego zysku operacyjnego z 315,6 do 615,9 mln zł, a HalfPrice – z 32,6 do 231,7 mln. Na plus wyszły pod tym względem eobuwie (w górę ze 125,5 mln zł straty do 140,5 mln zysku) i Modivo (z 44,8 mln zł straty do 49,6 mln zysku).

Spadek zanotowało jedynie DeeZee – z 6 mln zł zysku do 2,1 mln straty.

CZYTAJ TEŻ: W CCC, HalfPrice i eobuwiu subskrypcja za zniżki na wszystko. Koniec umawiania się na przymierzanie

Ponad tysiąc sklepów grupy CCC

Na koniec stycznia 2025 roku do grupy CCC należało 1 038 sklepów stacjonarnych w 20 krajach o łączne powierzchni handlowej 856,2 tys. metrów kwadratowych. Rok wcześniej firma miała 979 placówek o powierzchni 787,4 tys. metrów.

W sieci CCC nastąpił wzrost z 796 do 816 sklepów, a w przypadku HalfPrice – ze 123 do 152.

Sprzedaż internetowa firmy rosła znacznie słabiej od tej w sklepach stacjonarnych, w konsekwencji jej udział w łącznych przychodach zmalał o 4 pkt proc. do 42 proc.

To skutek przede wszystkim wzrostu wpływów eobuwia tylko o 5 proc. (spadku e-commerce w tym obszarze o 2 pkt proc. do 88 proc.) oraz zmniejszenia się sprzedaży Modivo o 4 proc. (w tej sieci e-commerce stanowił 96 proc.).

Za to w sieci CCC sprzedaż internetowa stanowiła 15 proc. przychodów, tyle samo co przed rokiem.

Mniej na reklamy

Całoroczne wydatki sklepowo-sprzedażowe grupy CCC zmalały r/r minimalnie – o 0,2 proc. do 3,86 mld zł, przy czym w czwartym kwartale spadek wyniósł już 5,3 proc. Koszty pracownicze poszły w górę o 2,9 proc. do 1,02 mld zł (ale w czwartym kwartale zmalały o 1,8 proc.), a te sklasyfikowane jako pozostałe – o 11,6 proc. do 408,9 mln.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Kwotowo najmocniej zmniejszyły się nakłady reklamowe: w całym roku o 7,7 proc. do 865,3 mln zł, z czego w czwartym kwartale aż o 21,7 proc. do 202,6 mln.

Z kolei koszty ogólnego zarządu minionym roku zmalały o 15,3 proc. do 326,2 mln zł, z czego wydatki pracownicze – o 38,9 proc. do 103,5 mln.

Całoroczny zysk EBITDA grupy CCC zwiększył się 778,4 mln do 1,63 mld zł, a zysk operacyjny poszybował ze 183,9 mln do 1,04 mld zł. Z kolei rentowność netto poszła w górę ze 124,7 mln zł straty do 1,02 mld zysku.

Firma wypracowała pierwszy zysk netto od wybuchu epidemii. To zarazem jej rekordowy zysk netto w historii. W 2020 roku zanotowała 1,28 mld zł straty netto, a dwa lata później – 443,9 mln. Także w przedcovidowym 2019 roku była na minusie (27,5 mln zł straty), z drugiej strony w 2014 roku zarobiła na czysto 420,1 mln zł.

Silniejsza synergia wszystkich Spółek w Grupie - w tym centralizacja zespołów i procesów, maksymalizacja wykorzystania omnichannelowego modelu biznesowego oraz większy udział produktów licencyjnych w ofercie, przynoszą oczekiwane efekty w postaci coraz bardziej rentownego biznesu – stwierdził w komunikacie prasowym Dariusz Miłek, prezes i główny akcjonariusz grupy CCC.

– Po wyprowadzeniu szyldów CCC i HalfPrice na wysokie poziomy rentowności, nasze działania koncentrują się obecnie na poprawie wyników Grupy Modivo. Efekty tych prac widzimy w skokowym umocnieniu rentowności biznesu online w ostatnich dwóch kwartałach. Pełne efekty realizowanych działań pokażemy w kolejnych okresach – dodał.

We wtorek na koniec sesji giełdowej za akcję grupy CCC płacono 244,5 zł, o 162,6 proc. więcej niż przed rokiem (od początku stycznia walory zdrożały o 33 proc.). Przy takim kursie wycena firmy wynosi 18,83 mld zł.

Dołącz do dyskusji: Grupa CCC z rekordowym zyskiem. Oszczędza na reklamach, e-commerce rośnie wolniej

1 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Purysta językowy
Panie Redaktorze!

Znowu pięknie skopiowany tekst, pełen formułek, których zwykły czytelnik nie pojmie.
Może to dobrze, że nie pisze Pan tego swoim językiem, bo wyszłoby jak zwykle.

Ale w tym kontekście interesuje mnie coś innego - jak Pan spogląda w oczy swoim koleżankom i kolegom, którzy siedzą godzinami nad swoimi autorskimi tekstami, podczas gdy Pan jedynie kopiuje komunikaty prasowe?
Trochę to nie fair wobec kolegów - nieprawdaż?

Pozdrawiam,
3 0
odpowiedź