Co piąty internauta szuka informacji turystycznych online
W marcu 2014 roku tylko 6% internautów kupiło jakąś usługę turystyczną. Za to już co piąty użytkownik szukał w Google jakichś informacji na ten temat, a odsetek ten od 2010 roku stale rośnie - wynika z raportu IRCenter, Research Now i SW Research.
W marcu tego roku informacji na temat turystyki szukało 17% internautów. 12% użytkowników internetu mobilnego także sprawdzało na swoich telefonach, gdzie można wyjechać w najbliższym czasie.

Jak pokazuje Google Trend Index, internauci zaczęli masowo wpisywać do Google hasła związane z turystyką w 2010 roku. Najczęściej robią to w lipcu.

Internauci zainteresowani turystyką korzystają przede wszystkim z mainstreamowych kanałów social mediowych, takich jak Facebook, Youtube i portale horyzontalne.

Osoby zainteresowane turystyką szukają informacji o usługach przede wszystkim bezpośrednio na stronach www sklepów online. Jednocześnie turystyka jest branżą, o której istotnie częściej niż o innych branżach szuka się informacji na porównywarkach cen. Najmniejszy potencjał do komunikacji mają natomiast portale społecznościowe.

Osoby zainteresowane turystyką online generalnie częściej świadomie korzystają z reklam niż pozostali internauci - zarówno na komputerach stacjonarnych i laptopach, jak i na urządzeniach mobilnych.

Internauci szukający informacji na temat turystyki są bardziej świadomymi użytkownikami e-commerce niż pozostałe osoby. Kupują oni online z powodu prostoty i przyzwyczajenia. Mało istotnym powodem robienia zakupów online jest natomiast czas – podejmowanie decyzji zajmuje tym osobom niemal tyle samo czasu offline co online.

To, że ktoś kupuje usługi turystyczne online, nie oznacza, że korzysta z innych sklepów internetowych. Niewątpliwie jednak ci internauci są częściej zainteresowani książkami i multimediami – kupują częściej niż pozostali książki w Empiku i Matrasie. Jak na razie powszechne nie stały się agregatory ofert turystycznych.

Raport "Zainteresowanie turystyką online. Marzec 2014" prezentuje wybrane wyniki analiz dotyczących zainteresowania turystyką online w marcu 2014 r. Wyniki zostały oparte na dwóch badaniach trackingowych realizowanych przez IRCenter z Research Now (AdvertTrack) i SW Research (e-Commerce Track). W ramach każdego z badań co miesiąc realizowanych jest 400 wywiadów CAWI.
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Co piąty internauta szuka informacji turystycznych online