Coraz więcej marketerów zamierza postawić na działanie "mobilne"
Ponad połowa marketerów nie wykorzystuje obecnie w swoich działaniach marketingu mobilnego Jednocześnie 3/4 z nich planuje w niedalekiej przyszłości to zmienić.
Z przeprowadzonego przez firmę StrongMail w kwietniu bieżącego roku badania, w którym udział wzięli członkowie kierownictw firm z całego świata, wynika że 55 proc. z nich nie wykorzystuje przestrzeni mobilnej jako kanału marketingowego.
Jednocześnie 43 proc. respondentów z tej grupy zadeklarowało, że zamierza włączyć kanał mobilny do swoich kampanii w ciągu najbliższego roku. Kolejne 32 proc. stwierdziło, że zrobi to w ciągu nadchodzących dwunastu miesięcy lub później. Tylko 25 proc. w ogóle nie planuje opracowywania mobilnej strategii.

Natomiast najczęściej stosowaną techniką mobilnego marketingu wśród badanych już działających w tym sektorze jest optymalizacja strony internetowej pod kątem urządzeń mobilnych - wskazało na nią 70 proc. pytanych z tej grupy. Na kolejnych miejscach znalazły się mobilne aplikacje (55 proc.), kody QR (49 proc.), SMS/MMS (40 proc.) i reklama mobilna (34 proc.).

Nakłady na promocję w przestrzeni mobilnej cały czas stanowią niewielką część marketingowych budżetów. Prawie co czwarty badany przyznał, że jest to mniej niż 1 proc. jego całkowitych wydatków na marketing, a co piąty stwierdził, że przeznacza tylko 2-3 proc. takich nakładów na kanał mobilny. Jedynie 6 proc. respondentów kieruje tutaj 11 proc. lub większą część swojego marketingowego budżetu.

Przeprowadzone przez StrongMail badanie wykazało również, że w ciągu poprzedniego roku 55 proc. respondentów zwiększyło swoje wydatki na marketing w przestrzeni mobilnej, a 70 proc. zamierza to zrobić w najbliższych dwunastu miesiącach. Obniżenie nakładów planuje zaledwie 1 proc. pytanych marketerów.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Coraz więcej marketerów zamierza postawić na działanie "mobilne"