SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Czy gadżety firmowe pomagają budować wizerunek firmy? Wyjaśniamy

Na wizerunek marki składa się wiele rzeczy: estetyczne logo, strona internetowa, czy styl komunikacji w mediach społecznościowych. To całościowe wrażenie, jakie firma wywołuje na odbiorcach, jakimi są klienci, partnerzy biznesowi czy pracownicy. Utrwalanie pozytywnego obrazu marki wymaga pomysłowości, spójności i autentyczności. Jednym z narzędzi, które mogą odegrać równie istotną rolę, są gadżety firmowe. Jak mądrze z nich korzystać?

Czy gadżety firmowe mogą być nośnikiem wartości marki?

Gadżety reklamowe często mogą być traktowane jako drobny dodatek. W rzeczywistości mają ogromny potencjał w komunikacji wizerunkowej. Dlaczego? Ponieważ mogą być użyteczne i towarzyszyć odbiorcy każdego dnia.

Pomyślmy o tym w taki sposób: długopis, który zawsze jest pod ręką, notes, w którym klient zapisuje swoje codzienne zadania, kubki reklamowe, z których każdego ranka pije kawę. Każdy z nas ma swoje codzienne powtarzalne rytuały. To więc doskonała okazja, by utrwalać obecność marki w świadomości odbiorcy. Warto do tego wykorzystać gadżety, które znajdziesz na stronie Videodruk. Znajdziesz tam rozmaite akcesoria, które z pewnością dopasujesz do swojego biznesu.

Żeby jednak mogło to zadziałać, musisz wziąć pod uwagę kilka rzeczy. Po pierwsze, ważna jest jakość samego produktu. Nietrwały przedmiot może przynieść efekt odwrotny do zamierzonego. Zamiast budować pozytywne skojarzenia z marką, stanie się symbolem niedbałości i braku profesjonalizmu.

Zadbaj o starannie zaprojektowany gadżet. Może być wykonany z materiałów ekologicznych lub mieć subtelne, dobrze wkomponowane logo. To wzmacnia pozytywne emocje i przekaz marki.

Po drugie, ważna jest estetyka. Jeśli Twoja firma na co dzień stawia na minimalistyczny design, to kubek czy długopis również nie powinny być przesycone wzornictwem. Po trzecie, aby gadżet działał, musi być funkcjonalny.

Element strategii employer branidgowej

W kontekście employer brandingu, czyli budowania atrakcyjnego wizerunku firmy jako pracodawcy, gadżety reklamowe również mają znaczenie nie do przecenienia. Firmy coraz chętniej tworzą zestawy powitalne dla nowych pracowników. Chętnie umieszczają tam personalizowane notesy, długopisy, bidony, bluzy czy torby z logo firmy. Choć to bardzo miły gest, ma nieco szersze znaczenie: to świadomy sygnał, dający pracownikowi znać, że teraz jest częścią zespołu. A w końcu poczucie przynależności w pracy jest bardzo ważne.

Z takimi gadżetami pracownik chętniej identyfikuje się z firmą. Częściej pokazuje je  w mediach społecznościowych, a przez to staje się ambasadorem marki. Dobrze zaprojektowany zestaw onboardingowy może zwiększać zaangażowanie i wzmocnić lojalność wobec pracodawcy. Jak widać, w kwestii gadżetów reklamowych warto dbać nie tylko o klientów i kontrahentów. Pracownicy również to docenią!

Relacje B2B i networking

Nie da się ukryć, że sektor B2B prężnie się rozwija. Wynika to z tego, że w Polsce powstaje coraz więcej firm. Tu decyzje zakupowe opierają się na długotrwałych relacjach. Gadżety pełnią więc funkcję wizerunkową.

Można wręczać je podczas targów, konferencji, spotkań biznesowych czy jako upominki świąteczne. Pomogą Ci w ten sposób utrwalić pozytywny obraz firmy. Gadżet musi być dobrze dobrany i wpisywać się w charakter branży. To wyraz dbałości o szczegóły, profesjonalizmu i wysokiej kultury biznesowej.

Warto zauważyć, że coraz więcej firm rezygnuje z masowych i przypadkowych upominków. Obecnie stawia się na personalizację i przemyślane rozwiązania. Jak to działa w praktyce? Producent oprogramowania może podarować klientowi powerbank z grawerem czy pojemny pendrive zawierający prezentację oferty. Taki gadżet działa na dwa sposoby: promuje markę, ale i niesie konkretną wartość dla odbiorcy. Te, oraz inne gadżety znajdziesz na stronie Videodruk. Wybieraj spośród wielu dostępnych akcesoriów, kolorów i wzorów.

Ekologiczne gadżety a odpowiedzialny wizerunek

Wizerunek firmy staramy się także budować wokół konkretnych wartości. Tą wartością może być odpowiedzialność ekologiczna. W końcu dla wielu z nas dbanie o nasze środowisko jest ważne w wielu aspektach życia: od codzienności, po prowadzenie działalności.

Jeśli i dla Twojej firmy to ważne wartości, możesz wybierać gadżety wykonane z materiałów z recyklingu, takich jak drewno, bawełna organiczna, bambus czy biodegradowalne tworzywa.

Kubki wielokrotnego użytku, torby materiałowe, notesy z papieru z recyklingu to nie tylko przydatne produkty, ale też jasny sygnał od marki, że dba ona o środowisko. W oczach klientów i kontrahentów stajesz się firmą nowoczesną, odpowiedzialną i zgodną z trendami.

Spójność z identyfikacją wizualną i przekazem

Aby gadżety rzeczywiście wspierały komunikację wizerunkową, muszą być spójne z całą identyfikacją wizualną i strategią marki. To musi być przemyślany proces. Tu liczy się wszystko: typografia, jakość nadruku, forma prezentacji; to wszystko powinno być przemyślane i zgodne z brandingiem firmy.

Gadżet, który wygląda, jakby był przypadkowy, świadczy o braku konsekwencji i profesjonalizmu. Warto też pamiętać o kontekście. Gadżet wręczony w odpowiednim momencie, jak np. ważny firmowy wyjazd czy jubileusz marki, może dodatkowo wzmocnić jego wartość emocjonalną i symbolikę. Dlatego wybierz swój gadżet z Videodruk i zachwyć swoich klientów, kontrahentów i pracowników.

Pomost między działaniami on-line a off-line

Choć świat marketingu zdominowany jest dziś przez działania cyfrowe, takie jak SEO, kampanie Google Ads, social media, to gadżety reklamowe pełną unikalną funkcję. Doskonale łączą świat on-line i off-line.

Przyjrzyjmy się temu na podstawie przykładu. Dobrze zaprojektowana torba z kodem QR może prowadzić do strony z dedykowaną ofertą, a pendrive zawierać interaktywną prezentację.

Fizyczna obecność marki w życiu klienta jest wartością, której nie zastąpi żaden e-mail ani kampania w Google. To właśnie przedmioty codziennego użytku są z nami na dłużej. To nośniki tożsamości marki, które mają szansę na trwałe zakorzenić ją w świadomości odbiorcy.

Kiedy gadżety nie zadziałają?

Gadżety to doskonała okazja na budowanie wizerunku firmy, o ile robisz to z głową. Używaj ich świadomie i strategicznie. Jeśli rozdajesz je masowo, bez pomysłu i kontekstu, to mogą trafić do szuflady, a co gorsza, do kosza.

Dobrze zaprojektowana kampania z użyciem gadżetów, powinna zacząć się, od zadania sobie pytania: „Co ten przedmiot ma powiedzieć o naszej marce?” Dopiero potem warto wybrać formę i kanał dystrybucji.