SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Dziennik o. Rydzyka też w dołku reklamowym po zmianie władzy. Więcej pracowników, ale mniej na pensje

Spółka Spes wydająca „Nasz Dziennik” w 2024 roku zanotowała spadek przychodów o 5 proc., głównie wskutek dużo mniejszych niż przed rokiem przychodów z reklam. Znacząco ograniczyła koszty (chociaż zwiększyła zatrudnienie), dzięki czemu zmalała jej strata.

Ojciec Tadeusz Rydzyk, fot. screen z Telewizji wPolsce Ojciec Tadeusz Rydzyk, fot. screen z Telewizji wPolsce

Spes wypracowała w 2024 roku 17,72 mln zł przychodów ze sprzedaży, po spadku rok do roku o 5,1 proc. Przy czym wpływy ze sprzedaży „Naszego Dziennika” i miesięcznika „Szlachetne Zdrowie” wzrosły z 13,04 do 14,77 mln zł, a z prenumeraty tego drugiego tytułu – z 502,6 do 548,1 tys. Sprzedaż obu tytułów nie jest monitorowana przez Polskie Badania Czytelnictwa.

CZYTAJ TEŻ: Sukces Republiki nie zaszkodził TV Trwam. Tyle wpłacili zwolennicy

Za to wpływy firmy z reklam i ogłoszeń poszły w dół z 3,71 do 1,3 mln zł, zaś z towarów (czyli m.in. książek i innych produktów sprzedawanych wysyłkowo) – z 775,1 do 580,2 tys. W sprawozdaniu firma nie podała, dlaczego przychody reklamowe tak mocno zmalały, ale można domyślać się, że – podobnie jak w przypadku mediów Tomasza Sakiewicza i braci Karnowskich – swoje wydatki, po zmianie władzy pod koniec 2023 roku, ograniczyły tam firmy i instytucje państwowe.

Według analizy prof. Tadeusza Kowalskiego opartej na danych Kantar Media w 2020 roku od spółek państwowych, ministerstw i urzędów centralnych pochodziło 14 proc. cennikowych wpływów reklamowych „Naszego Dziennika”, a rok później – 8,5 proc. (nowszych danych nie ma, bo jesienią 2022 roku prof. Kowalski został wybrany do KRRiT).

Więcej pracowników, mniej na pensje

Wydawca „Naszego Dziennika” zmniejszył koszty operacyjne o 13,8 proc. do 17,71 mln zł. Wydatki na usługi obce, czyli m.in. druk i dystrybucję „Naszego Dziennika” i „Szlachetnego Zdrowia”, zmalały z 7,44 do 6,5 mln zł, a na zużycie materiałów i energii – z 3,61 do 2,96 mln.

Z kolei nakłady na wynagrodzenia spadły z 6,98 do 6,14 mln zł, a na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia pracownicze – z 1,31 do 1,25 mln. Koszty w tym zakresie zmalały, mimo że średnioroczne zatrudnienie w firmie zwiększyło się z 64,5 do 74,3 etatów. Na koniec ub.r. zatrudnione były 73 osoby (z czego 9 na urlopie macierzyńskim, rodzicielskim albo wychowawczym), m.in. 17 dziennikarzy i redaktorów oraz 10 osób w dziale składy i korekty.

CZYTAJ TEŻ: SDP nagradza: Holecka za wolność słowa, o. Rydzyk z honorowym wyróżnieniem

W efekcie strata sprzedażowa brutto firmy skurczyła się z 2,07 mln do 195,4 tys. zł. W ujęciu netto spółce nie udało się wyjść na plus głównie dlatego, że jej pozostałe przychody operacyjne (głównie z aktualizacji wyceny posiadanego majątku) zmalały z 850 do 192,7 tys. zł, a wpływy finansowe – z 1,01 mln do 23,2 tys.

Strata netto zmniejszyła się z 312,3 do 181,4 tys. zł. Przełożyło się to na spadek kapitałów własnych z 5,44 do 5,25 mln zł.

W poniższej grafice bieżący rok obrotowy to 2024, a poprzedni – 2023

Dołącz do dyskusji: Dziennik o. Rydzyka też w dołku reklamowym po zmianie władzy. Więcej pracowników, ale mniej na pensje

6 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
nic44
oby splajtował
13 8
odpowiedź
User
Radek
Jedyny sensowny dziennik na rynku :) Polecam poczytać bez uprzedzeń :)
8 12
odpowiedź
User
Marcin
Bardzo fajna stacja tv, dobrze ze nadaje w naziemnejtelewizjicyfrowejDVB-T. Obiektywna publicystyka i ciekawy program informacyjny
8 11
odpowiedź