Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”
W 2014 roku najpopularniejszym dziennikiem pod względem sprzedaży w kioskach był „Fakt”. Wszystkie tytuły w zestawieniu zanotowały spadki, a najwięcej straciła „Gazeta Polska Codziennie”.

W samych kioskach i salonikach prasowych w 2014 roku „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) sprzedawał się średnio w liczbie 320 873 egz. W porównaniu do 2013 roku średnia sprzedaż egzemplarzowa tego dziennika zmniejszyła się o 4,20 proc. - wynika z danych Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowanych przez portal Wirtualnemedia.pl. W tym kanale dystrybucji rozchodziło się aż 98,85 proc. sprzedawanych egzemplarzy „Faktu”.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Drugą lokatę zajął „Super Express” (ZPR Media) ze średnim wynikiem na poziomie 151 099 egz., notując spadek o 1,49 proc. Sprzedaż kioskowa tej gazety stanowiła 99,38 proc. sprzedaży ogółem „SE”, co było najwyższym wynikiem w zestawieniu.
Z kolei ostatnia pozycja podium należała do „Gazety Wyborczej” (Agora), której średnia sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych spadła w ciągu roku o 14,81 proc. i wyniosła 113 009 egz. Udział sprzedaży kioskowej „GW” w sprzedaży ogółem wyniósł 66,38 proc.
Największy spadek średniej sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych odnotowała „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która w zestawieniu była piąta. Jej wynik zmalał bowiem o 21,74 proc. do 19 640 egz.
Natomiast najmniejszy udział sprzedaży kioskowej w całej sprzedaży ogółem w 2014 roku odnotował zajmujący ósmą pozycję „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - wyniósł on 15,99 proc. W kioskach i salonikach prasowych sprzedawał on średnio 1 730 egz., o 9,14 proc. mniej niż rok wcześniej.
ZKDP | rok | |||||||
Wirtualnemedia.pl | 2014 | 2013 | ||||||
Tytuł | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Sprzedaż egz. wydań druk. | Prenum. |
Fakt Gazeta Codzienna | 324 603 | 324 603 | 320 873 | 3 484 | 338 835 | 338 834 | 334 955 | 3 733 |
Super Express | 152 761 | 152 041 | 151 099 | 943 | 154 929 | 154 209 | 153 389 | 820 |
Gazeta Wyborcza | 191 711 | 170 247 | 113 009 | 55 177 | 220 069 | 197 882 | 132 647 | 63 189 |
Przegląd Sportowy | 34 723 | 34 723 | 33 677 | 638 | 38 272 | 38 272 | 37 310 | 744 |
Gazeta Polska Codziennie | 20 262 | 20 250 | 19 640 | 84 | 25 621 | 25 608 | 25 095 | 133 |
Dziennik Gazeta Prawna | 57 582 | 47 451 | 11 086 | 27 309 | 67 228 | 51 205 | 13 167 | 29 056 |
Rzeczpospolita | 58 043 | 55 849 | 9 262 | 39 091 | 79 121 | 60 202 | 10 998 | 44 543 |
Puls Biznesu | 14 040 | 10 817 | 1 730 | 6 699 | 16 099 | 11 657 | 1 904 | 7 508 |
Parkiet Gazeta Giełdy | 5 032 | 4 592 | 1 508 | 1 504 | 6 106 | 3 802 | 1 529 | 1 804 |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Sprzedaż egzemplarzowa wydań drukowanych to sprzedaż tytułu prasowego w kioskach i salonikach prasowych i innych punktach, gdzie można nabyć prasę.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Dzienniki coraz słabiej sprzedają się w kioskach. Najwięcej w 2014 r. straciła „Gazeta Polska Codziennie”
Gazeta Polska i TV Republika DO ROBORY!!! SPRZEDAWAĆ< SPRZEDAWAĆ za miesiąc znowu przczytacie, że tracicie najwięcej!!!