Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie
Tylko dwa dzienniki z czołówki tych o największych wpływach z reklam zarobiły w tym roku więcej niż przed rokiem. Największe spadki notują: „Gazeta Polska Codziennie”, „Gazeta Pomorska” i „Super Express”.
Przez 10 pierwszych miesięcy br. dzienniki zarobiły na reklamach 820,2 mln zł, czyli 30,8 proc. mniej niż przed rokiem – wynika z analizy Wirtualnemedia.pl (dane cennikowe netto, bez rabatów, Kantar Media).
Najwięcej na reklamach zarobiła „Gazeta Wyborcza” – 139,9 mln zł, zwiększając przychody rdr o 1,7 proc. Wpływy reklamowe drugiej w zestawieniu „Rzeczpospolitej” wyniosły 116,4 mln zł i były mniejsze w skali roku o 10,1 proc. Trzeci na podium „Dziennik Gazeta Prawna” osiągnął przychody reklamowe w wysokości 81,5 mln zł, mniejszej w porównaniu z rokiem ub. O 30,5 proc.
Z pozostałych dzienników z czołówki tytułów o największych wpływach reklamowych tylko „Puls Biznesu” zarobił więcej (43,9 mln zł) – o 20,5 proc. w porównaniu z tym samym okresem roku ub.
Przychody z reklam „Faktu” zmalały rdr o 0,9 proc. (do 49,9 mln zł), „Super Expressu” – o 42,8 proc. (do 48,8 mln zł), „Dziennika Zachodniego” – o 31,3 proc. (do 29,1 mln zł), „Gazety Polskiej Codziennie” – o 64,8 proc. (do 25,2 mln zł), „Parkietu” – o 1,2 proc. (do 21,3 mln zł), a „Gazety Pomorskiej” – o 44,7 proc. (do 19,9 mln zł).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Dzienniki tracą reklamy. „Gazeta Polska Codziennie” w dół o dwie trzecie