Joanna Okła szefową EssenceMediacom w Polsce, Jakub Kossut odchodzi
Tymczasową szefową agencji mediowej EssenceMediacom Poland (poprzednio MediaCom) została Joanna Okła. Z firmą po 20 latach pracy żegna się poprzedni CEO Jakub Kossut.

Joanna Okła z EssenceMediacom Poland jest związana od 2006 roku. W 2018 roku weszła do zarządu agencji, odpowiadała za ofertę strategiczną i new business. Dwa lata temu objęła też funkcję chief strategy officera.
W ostatnich latach blisko współpracowała z Jakubem Kossutem, ustępującym teraz CEO. - Kuba zostawia firmę w świetnej formie i w dobrych rękach. Joanna Okła, znana rynkowi i reklamodawcom od najlepszej strony, to dla mnie gwarant stabilnego rozwoju EssenceMediacom w Polsce w najbliższym czasie - zapewnia w komunikacie Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM Poland & Cluster Lead CEE.
Wcześniej Joanna Okła pełniła w agencji kolejno funkcje account managera, group account managera, account directora i head of strategy. Przed pracą w MediaComie przez pięć lat była związana z Media Planning Group (obecnie Havas Media).
Jakub Kossut odchodzi z MediaComu po 20 latach pracy
Jakub Kossut pracę w MediaComie zaczął w 2003 roku. Początkowo pełnił kolejno funkcje research specialist i group research managera. W 2006 roku awansował na research directora, a dwa lata później został R&D directorem i wszedł do zarządu. W 2010 roku objął stanowisko managing directora Mediacomu, a w 2014 roku został chief operating officerem. Funkcję CEO agencji objął w 2018 roku.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
- Dziękujemy Kubie za wielki wkład w sukces rynkowy EssenceMediacom w Polsce i doprowadzenie agencji do nowego rozdziału, właśnie pod tą marką. Przez lata współpracy Kuba dał się poznać jako świetny strateg, a wśród jego osiągnięć wspomnijmy choćby stworzenie w ramach MediaComu światowej klasy zespołu analitycznego, który od kilkunastu lat prowadzi globalne projekty wykraczające poza klasyczne kompetencje mediowe - podkreśla Izabela Albrychiewicz.
- Po niemal 20 latach doskonałej pracy Kuba Kossut odchodzi z EssenceMediacom, aby podjąć nowe wyzwania. Życzymy Kubie wszystkiego najlepszego na przyszłość i dziękujemy mu za ogromny wkład w nasz biznes - dodaje Tim Irwin, CEO EssenceMediacom w regionie EMEA.
WPP łączy Essence i MediaCom
Agencja EssenceMediacom, wchodząca w skład GroupM, została utworzona wiosną ub.r. w wyniku połączenia agencji Essence i Mediacom. Jak podało WPP, powstała w celu odkrycia nowych możliwości dla marek i w efekcie dostarczania prawdziwie zintegrowanych rozwiązań medialnych.
Start działalności operacyjnej EssenceMediacom ogłoszono z początkiem lutego. Globalnie agencja - zatrudniająca 10 tys. osób w 120 biurach na całym świecie, jest zarządzana przez Nicka Lawsona. W komunikacie podkreślono, że "łączy w sobie digitalowe, oparte na danych, analityce i performance DNA firmy Essence ze skalą oferowanej przez MediaCom multikanałowej, audience planningowej oraz strategicznej ekspertyzy mediowej".
Wśród klientów EssenceMediacom są m.in. Adidas, Bayer, Dell, Google, Mars, NBCUniversal, PlayStation, Procter & Gamble, The Coca-Cola Company i Uber. Agencja będzie odpowiedzialna za ponad 21 mld dolarów w globalnych billingach mediowych (COMvergence, 2021).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Joanna Okła szefową EssenceMediacom w Polsce, Jakub Kossut odchodzi