GroupM działa już jako WPP Media
Od środy 28 maja GroupM, do której należą w Polsce agencje mediowe Wavemaker, Mindshare i EssenceMediacom działa już oficjalnie pod nową nazwą WPP Media. Dzięki platformie WPP Open, ma łączyć kompetencje w obszarze mediów, danych i produkcji, oferując reklamodawcom spersonalizowaną komunikację na masową skalę.

Jak podano w komunikacie, przez uruchomienie WPP Media - firmy mediowej opartej na sztucznej inteligencji, holding WPP umacnia swoją pozycję lidera w branży usług marketingowych w erze inteligentnych technologii
Zmiana nazwy z GroupM na WPP Media (co zapowiadaliśmy w pierwszych dniach maja) ma być odpowiedzią na rosnące potrzeby marketerów w zakresie kompleksowych rozwiązań.
WPP Media zarządza inwestycjami w media o wartości ponad 60 miliardów dolarów rocznie i współpracuje z ponad 75 proc. największych światowych reklamodawców w ponad 80 krajach.
Agencje takie jak Mindshare, Wavemaker oraz EssenceMediacom będą nadal działać w ramach WPP Media, jednak nie jako samodzielne jednostki biznesowe, a dedykowane klientom zespoły, jednocześnie korzystając ze wspólnych zasobów, technologii i wsparcia.
Zobacz też: GroupM połączy agencje. Będą duże zwolnienia
WPP Media jest w pełni zintegrowana z globalną siecią agencji WPP i jej możliwościami dzięki platformie WPP Open – systemowi marketingowemu opartemu na sztucznej inteligencji. Platforma ta umożliwia realizację
usług kreatywnych, produkcyjnych, analitycznych, commerce’owych oraz spersonalizowanych rozwiązań mediowych na dużą skalę.
Oczekiwania klientów rosną
W komunikacie podkreślono, że WPP Media kładzie również nacisk na rozwój pracowników, inwestując w programy edukacyjne i szkoleniowe, które przygotują ich do zawodów przyszłości. Celem jest wyposażenie zespołów w umiejętności niezbędne do przewodzenia transformacji marketingu i mediów w erze sztucznej inteligencji.
– Konsumenci już teraz oczekują, że reklamy będą trafne i angażujące, a proces zakupowy bezproblemowy. Te oczekiwania będą tylko rosły w erze sztucznej inteligencji. WPP Media została stworzona z myślą o świecie, w którym media są wszędzie i we wszystkim. Inwestując w nasz produkt oparty na AI, integrując ofertę z
danymi i technologią oraz rozwijając umiejętności naszych pracowników, pomagamy klientom wyprzedzać zmieniające się zachowania konsumentów i uzyskać dostęp do nieograniczonych możliwości wzrostu, jakie będzie oferować sztuczna inteligencja – powiedział Brian Lesser, CEO WPP Media.
Wraz z ogłoszeniem zmiany nazwy z GroupM na WPP Media ruszyła nowa kampania B2B holdingu WPP. Jest skierowana do liderów biznesu i decydentów ds. marketingu. Kampania ta podkreśla kompetencje WPP w zakresie sztucznej inteligencji, jej zintegrowaną ofertę oraz zaawansowane platformy WPP Open.
– Wierzymy, że WPP jest najsilniejszym partnerem marketingowym dla wiodących światowych marek w erze sztucznej inteligencji, gdzie technologia i talent idą w parze. Zmiana na WPP Media jest kontynuacją naszej strategii upraszczania i integrowania oferty dla klientów. Podczas gdy GroupM powstało w czasach, gdy kluczowa była skala mediów, WPP Media odzwierciedla siłę sztucznej inteligencji, danych i technologii oraz
prostsze, bardziej zintegrowane rozwiązania – dodał Mark Read, CEO WPP.
Dołącz do dyskusji: GroupM działa już jako WPP Media
Gratuluje innowacyjnej odpowiedzi na potrzeby rynku:)