SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

GroupM działa już jako WPP Media

Od środy 28 maja GroupM, do której należą w Polsce agencje mediowe Wavemaker, Mindshare i EssenceMediacom działa już oficjalnie pod nową nazwą WPP Media. Dzięki platformie WPP Open, ma łączyć kompetencje w obszarze mediów, danych i produkcji, oferując reklamodawcom spersonalizowaną komunikację na masową skalę.  
 

fot. mat. pras. fot. mat. pras.

Jak podano w komunikacie, przez uruchomienie WPP Media - firmy mediowej opartej na sztucznej inteligencji, holding WPP umacnia swoją pozycję lidera w branży usług marketingowych w erze inteligentnych technologii

Zmiana nazwy z GroupM na WPP Media (co zapowiadaliśmy w pierwszych dniach maja) ma być odpowiedzią na rosnące potrzeby marketerów w zakresie kompleksowych rozwiązań. 

WPP Media zarządza inwestycjami w media o wartości ponad 60 miliardów dolarów rocznie i współpracuje z ponad 75 proc. największych światowych reklamodawców w ponad 80 krajach. 

Agencje takie jak Mindshare, Wavemaker oraz EssenceMediacom będą nadal działać w ramach WPP Media, jednak nie jako samodzielne jednostki biznesowe, a dedykowane klientom zespoły, jednocześnie korzystając ze wspólnych zasobów, technologii i wsparcia.  

Zobacz też: GroupM połączy agencje. Będą duże zwolnienia

WPP Media jest w pełni zintegrowana z globalną siecią agencji WPP i jej możliwościami dzięki platformie WPP Open – systemowi marketingowemu opartemu na sztucznej inteligencji. Platforma ta umożliwia realizację 
usług kreatywnych, produkcyjnych, analitycznych, commerce’owych oraz spersonalizowanych rozwiązań mediowych na dużą skalę. 

Oczekiwania klientów rosną

W komunikacie podkreślono, że WPP Media kładzie również nacisk na rozwój pracowników, inwestując w programy edukacyjne i szkoleniowe, które przygotują ich do zawodów przyszłości. Celem jest wyposażenie zespołów w umiejętności niezbędne do przewodzenia transformacji marketingu i mediów w erze sztucznej inteligencji.  

– Konsumenci już teraz oczekują, że reklamy będą trafne i angażujące, a proces zakupowy bezproblemowy. Te oczekiwania będą tylko rosły w erze sztucznej inteligencji. WPP Media została stworzona z myślą o świecie, w którym media są wszędzie i we wszystkim. Inwestując w nasz produkt oparty na AI, integrując ofertę z 
danymi i technologią oraz rozwijając umiejętności naszych pracowników, pomagamy klientom wyprzedzać zmieniające się zachowania konsumentów i uzyskać dostęp do nieograniczonych możliwości wzrostu, jakie będzie oferować sztuczna inteligencja – powiedział Brian Lesser, CEO WPP Media. 

Wraz z ogłoszeniem zmiany nazwy z GroupM na WPP Media ruszyła nowa kampania B2B holdingu WPP. Jest skierowana do liderów biznesu i decydentów ds. marketingu. Kampania ta podkreśla kompetencje WPP w zakresie sztucznej inteligencji, jej zintegrowaną ofertę oraz zaawansowane platformy WPP Open. 

– Wierzymy, że WPP jest najsilniejszym partnerem marketingowym dla wiodących światowych marek w erze sztucznej inteligencji, gdzie technologia i talent idą w parze. Zmiana na WPP Media jest kontynuacją naszej strategii upraszczania i integrowania oferty dla klientów. Podczas gdy GroupM powstało w czasach, gdy kluczowa była skala  mediów, WPP Media odzwierciedla siłę sztucznej inteligencji, danych i technologii oraz 
prostsze, bardziej zintegrowane rozwiązania – dodał Mark Read, CEO WPP. 

Dołącz do dyskusji: GroupM działa już jako WPP Media

4 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Ciekawe
"Zmiana nazwy z GroupM na WPP Media ma być odpowiedzią na rosnące potrzeby marketerów w zakresie kompleksowych rozwiązań"

Gratuluje innowacyjnej odpowiedzi na potrzeby rynku:)
8 1
odpowiedź
User
WPP Media
Nie ma GroupM'u, nie ma problemu ;)
1 0
odpowiedź
User
tak to chyba będzie
AI nadchodzi wielkimi krokami (to już chyba tylko kwestia odpowiednich interfejsów dla "tradycjonalistów" bo kto ogarnia ten wie, że da się już zrobić wszystko) . Agencje się konsolidują i redukują najbardziej kosztogenny a w perspektywie krótkiej przyszłości wysoce nieefektywny czynnik ludzki.
1 0
odpowiedź