SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Facebook dogonił NK.pl, YouTube przed WP i Orange

W sierpniu br. serwisy Google odwiedziło 17,1 mln polskich użytkowników. Natomiast Facebook zyskał w skali miesiąca ponad 700 tys. real users i miał jedynie minimalnie mniejszy zasięg niż NK.pl.

Z badania Megapanel PBI/Gemius wynika, że w sierpniu strony Google odwiedziło ponad 100 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu straciły ok. 100 tys. real users.

Z kolei YouTube zanotował prawie 200 tys. użytkowników z Polski więcej niż w czerwcu. A ponieważ strony Wirtualnej Polski i Orange miały ponad 250 tys. real users mniej, YouTube wyprzedził je, awansując na trzecie miejsce.

Prawie 300 tys. użytkowników w skali miesiąca zyskała NK.pl, a jeszcze większy wzrost liczby real users - wynoszący niecałe 750 tys. - zanotował Facebook. Dzięki temu globalny portal wyprzedził pod względem zasięgu serwisy Allegro, a od NK.pl dzieli go już tylko minimalna różnica.

W dalszej części zestawienia spore spadki zanotowały strony Gazeta.pl (ponad 250 tys. real users), Interia.pl (ponad 100 tys. RU) i o2.pl (ponad 200 tys. RU). Serwisy GG Network straciły ok. 200 tys. użytkowników i zostały wyprzedzone przez strony Polskapresse, które utrzymały odwiedzalność sprzed miesiąca.

         Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 Grupa Google 17 106 827 91,34%  
2 Grupa Onet.pl 13 446 852 71,80% tak
3 youtube.com 12 314 993 65,76%  
4 Grupa Wirtualna Polska - Orange 12 239 231 65,35% tak
5 Grupa Nk.pl 12 194 980 65,12%  
6 facebook.com 12 179 280 65,03%  
7 Grupa Allegro.pl 11 651 529 62,21% tak
8 Grupa Gazeta.pl 11 150 118 59,54% tak
9 Grupa Interia.pl 11 066 508 59,09% tak
10 Grupa O2.pl 9 886 161 52,79% tak
11 Grupa Wikipedia 7 432 437 39,69%  
12 Grupa Mozilla 5 275 268 28,17%  
13 Grupa Polskapresse 5 143 266 27,46% tak
14 Grupa GG Network 5 038 164 26,90% tak
15 Grupa Next Infor 4 864 172 25,97% tak
16 Grupa Ringier Axel Springer 4 670 492 24,94% tak
17 Grupa Murator 4 646 656 24,81% tak
18 Grupa Media Regionalne 4 475 103 23,90%  
19 Grupa Money.pl 4 276 828 22,84% tak
20 Grupa Microsoft 4 239 733 22,64%  


Wśród serwisów objętych audytem site-centric warto zauważyć, że strony Ringier Axel Springer odwiedziło prawie 400 tys. użytkowników mniej niż miesiąc wcześniej, a strony Panoramy Firm - ok. 450 tys. mniej. Natomiast nokaut.pl stracił w skali miesiąca ok. 250 tys. real users. 

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według zasięgu
lp. nazwa zasięg  użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 71,80% 13 446 852
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 65,35% 12 239 231
3 Grupa Allegro.pl 62,21% 11 651 529
4 Grupa Gazeta.pl 59,54% 11 150 118
5 Grupa Interia.pl 59,09% 11 066 508
6 Grupa O2.pl 52,79% 9 886 161
7 Grupa Polskapresse 27,46% 5 143 266
8 Grupa GG Network 26,90% 5 038 164
9 Grupa Next Infor 25,97% 4 864 172
10 Grupa Ringier Axel Springer 24,94% 4 670 492
11 Grupa Murator 24,81% 4 646 656
12 Grupa Money.pl 22,84% 4 276 828
13 dobreprogramy.pl 20,42% 3 823 766
14 Grupa Spolecznosci.pl 19,30% 3 614 976
15 Grupa Panorama Firm 18,21% 3 410 398
16 filmweb.pl 17,78% 3 329 328
17 Grupa Edipresse.pl 17,01% 3 185 390
18 Grupa TVN 16,81% 3 148 416
19 Grupa Pkt.pl 16,25% 3 042 510
20 nokaut.pl 14,56% 2 727 667


Adres google.pl odwiedziło ok. 250 tys. polskich użytkowników więcej niż miesiąc wcześniej, za to google.com - ok. 450 tys. mniej. Domeny gazeta.pl i interia.pl straciły po ok. 250 tys. real users. Natomiast wzrosty liczby użytkowników zanotowały adresy demotywatory.pl i ask.com, dzięki czemu pojawiły się w zestawieniu. 

Ranking domen według zasięgu miesięcznego
lp. nazwa użytkownicy (real users) zasięg  audyt site-centric
1 google.pl 16 239 939 86,71%  
2 youtube.com 12 314 993 65,76%  
3 onet.pl 12 233 195 65,32% tak
4 nk.pl 12 186 295 65,07%  
5 facebook.com 12 179 280 65,03%  
6 allegro.pl 10 864 600 58,01% tak
7 wp.pl 10 658 267 56,91% tak
8 google.com 10 617 306 56,69%  
9 gazeta.pl 7 970 861 42,56% tak
10 interia.pl 7 401 607 39,52% tak
11 wikipedia.org 7 310 776 39,04%  
12 chomikuj.pl 4 917 367 26,26% tak
13 zumi.pl 4 891 309 26,12% tak
14 ceneo.pl 4 555 952 24,33% tak
15 wrzuta.pl 4 432 590 23,67% tak
16 otomoto.pl 4 166 582 22,25% tak
17 o2.pl 4 125 141 22,03% tak
18 demotywatory.pl 4 051 052 21,63%  
19 ask.com 4 043 848 21,59%  
20 dobreprogramy.pl 3 823 766 20,42% tak


Na stronach Allegro.pl wykonano ok. 350 mln odsłon mniej niż miesiąc wcześniej. Za to serwisy Onetu zanotowały ponad 100 mln odsłon więcej, a strony WP i Orange, Gazeta.pl oraz Interia.pl - po ok. 20 mln więcej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznej liczby odsłon
lp. nazwa liczba odsłon użytkownicy
(real users)
1 Grupa Allegro.pl 4 259 370 259 11 651 529
2 Grupa Onet.pl 2 886 013 281 13 446 852
3 Grupa Wirtualna Polska - Orange 2 225 914 208 12 239 231
4 Grupa Gazeta.pl 1 108 354 711 11 150 118
5 Grupa Interia.pl 1 070 737 450 11 066 508
6 Grupa O2.pl 971 292 095 9 886 161
7 Grupa Spolecznosci.pl 763 340 733 3 614 976
8 filmweb.pl 192 545 623 3 329 328
9 Grupa GG Network 120 236 563 5 038 164
10 Grupa Polskapresse 119 588 430 5 143 266


Przeciętny użytkownik stron WP i Orange spędził na nich 10 minut więcej niż w czerwcu, za to średni użytkownik serwisów Allegro korzystał z nich 10 minut mniej. Liderujące pod tym względem serwisy Eurozetu przyciągały swojego przeciętnego użytkownika na ok. 45 minut dłużej, a strony Polskiego Radia - na prawie 20 minut dłużej.

Ranking grup witryn i witryn niezgrupowanych objętych audytem site-centric według miesięcznego czasu
lp. nazwa czas [godz] średni czas na użytkownika [godz:min:s] użytkownicy (real users)
1 Grupa Onet.pl 68324833,01 05:04:52 13 446 852
2 Grupa Wirtualna Polska - Orange 65866132,51 05:22:54 12 239 231
3 Grupa Allegro.pl 47942829,49 04:06:53 11 651 529
4 Grupa Interia.pl 38361970,29 03:27:59 11 066 508
5 Grupa O2.pl 26418648,67 02:40:20 9 886 161
6 Grupa Gazeta.pl 22818462,92 02:02:47 11 150 118
7 Grupa Spolecznosci.pl 8749951,15 02:25:14 3 614 976
8 Grupa GG Network 8304587,35 01:38:54 5 038 164
9 Grupa Murator 6986121,46 01:30:13 4 646 656
10 Grupa Eurozet 4642134,79 06:53:19 673 892
11 Grupa Polskie Radio 3718685,37 04:45:22 781 887
12 Grupa TVN 2777090,25 00:52:55 3 148 416
13 Grupa Ling.pl 2452019,36 04:12:09 583 479
14 wyspagier.pl 2338458,99 01:41:53 1 377 072
15 Grupa Targeo.pl 2148883,44 01:18:54 1 634 100
16 filmweb.pl 1730800,97 00:31:12 3 329 328
17 Grupa Polskapresse 1675481,11 00:19:33 5 143 266
18 joemonster.org 1617838,1 01:18:41 1 233 652
19 Grupa Money.pl 1498735,24 00:21:02 4 276 828
20 nokaut.pl 1309238,64 00:28:48 2 727 667


Wszystkie czołowe aplikacje osiągnęły gorsze wyniki niż miesiąc wcześniej. Największy spadek zanotował Windows Media Player - ponad 450 tys. aktywnych programów mniej. 

Ranking  aplikacji według zasięgu miesięcznego*
lp. nazwa zasięg aktywne programy* audyt site-centric
1 Komunikator Gadu-Gadu 33,19% 6 215 345 tak
2 Komunikator Skype 21,20% 3 969 650  
3 Windows Media Player 20,68% 3 872 048  
4 Winamp 9,72% 1 820 576  
5 Ipla 7,18% 1 345 266  
6 OpenFM 3,77% 705 346  
7 RealPlayer 2,46% 460 947  
8 Windows Live Messenger 1,83% 343 628  
9 VLC media player 1,69% 316 207  
10 Komunikator Tlen.pl 1,66% 310 386 tak
11 Aplikacja Google Desktop 1,41% 264 372  
12 QuickTime 1,23% 229 678  
13 iTunes 0,98% 184 015  
14 Google Earth 0,90% 167 625  
15 Komunikator AQQ 0,77% 143 712  
16 BestPlayer 0,62% 116 259  
17 KMplayer 0,48% 90 433  
18 GOM Player 0,43% 81 214  
19 BS.Player 0,35% 65 715  
20 AIMP 0,34% 62 940  

* Aktywne aplikacje oznaczają liczbę użytkowników mających uruchomiony proces danej aplikacji przynajmniej raz w miesiącu badanym.

Liczebność próby: N= 11 619. Grupa objęta badaniem 7+. Do badania wykorzystano dane o strukturze demograficznej pochodzące z badania NetTrack Millward Brown SMG/KRC prowadzonego na próbie dobieranej i ważonej przez PBC.

Dołącz do dyskusji: Facebook dogonił NK.pl, YouTube przed WP i Orange

9 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
Instruktro
NK to dno i tylko pajaca maja na tym portalu konta. FACEBOOK górą!!!
20 12
odpowiedź
User
ja
To artykuł z jutra?;)
20 12
odpowiedź
User
maja
a orange to tak samo dno jak nk i jesli nie klasyfikowaloby sie z wp to bylo by na ostatnim miejscu z ostatnich.
0 0
odpowiedź