Facebook testuje przycisk „głos na nie” do negatywnej oceny komentarzy. "To nie jest przycisk Nie lubię"
Facebook potwierdził że prowadzi obecnie próby nowej funkcji o nazwie Downvote, która pozwoli użytkownikom na wyrażenie krytycznego stosunku do konkretnych komentarzy zamieszczanych w serwisie. Facebook podkreśla, że testowana opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię i ma dostarczać serwisowi szerszych niż dotąd informacji na temat komentarzy publikowanych na platformie.

Facebook rozpoczął próby nowej funkcji o nazwie Downvote. Ma ona postać dodatkowego przycisku umieszczonego w menu rozwijanym przy każdym z komentarzy. Po użyciu tego przycisku istnieje możliwość ukrycia konkretnego komentarza i dodatkowo wyrażenia negatywnego stosunku użytkownika na temat zamieszczonej wypowiedzi.

W dodatkowym zestawie opcji użytkownik określa charakter swoich zarzutów pod adresem wybranego wpisu. Może uznać komentarz za obraźliwy, niezgodny z prawdą lub nie związany z tematem komentowanego postu. Przycisk Downvote pojawia się tylko przy komentarzach zamieszczonych pod treściami posiadającymi status publiczny. Funkcjonowanie nowej opcji zostało zademonstrowane w internecie przez niektórych użytkowników mających do niej dostęp.

W komunikacie Facebook poinformował, że prowadzone obecnie testy są ograniczone jedynie do wybranej grupy użytkowników w USA korzystających z mobilnej wersji Facebooka. Serwis wyjaśnia, że zastosowanie przycisku Downvote będzie każdorazowo notowane przez system, co ma pomóc w walce z hejtem czy szerzeniem się fake newsów na platformie. Na razie nie ma żadnych sprecyzowanych planów globalnego wprowadzenia Downvote.
Facebook zastrzega też wyraźnie, że testowana obecnie opcja nie ma nic wspólnego z przyciskiem Nie lubię. Spekulacje na temat wprowadzenia takiej funkcji pojawiły się jeszcze w 2014 r., ostatecznie okazało się jednak że Facebook zamiast niej zaproponował użytkownikom zestaw przycisków o nazwie Reactions, które są dzisiaj szeroko wykorzystywane na platformie.
W 2017 r. Facebook zanotował 40,65 mld dol. przychodu, co oznacza wzrost o 47 proc. wobec roku 2016 (27,64 mld dol.). Zysk netto wzrósł z 10,22 do 15,93 mld dol. (+56 proc.).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Facebook testuje przycisk „głos na nie” do negatywnej oceny komentarzy. "To nie jest przycisk Nie lubię"
Oto, co robie .............. >>>>>>>>>>>>>>> wWw.EARn55.com