„Fakt” liderem, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, która straciła 17 proc. (sprzedaż gazet w grudniu)
W grudniu ub.r. liderem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników ogólnopolskich był „Fakt”. Na drugie miejsce awansował „Super Express”, który względem grudnia 2015 roku wyprzedził „Gazetę Wyborczą” - wynika z analizy Wirtualnemedia.pl.

Średnia sprzedaż ogółem „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) w grudniu 2016 roku wyniosła 272 650 egz., czyli o 10,12 proc. mniej niż w analogicznym okresie rok wcześniej - pokazują dane Związku Kontroli Dystrybucji Prasy, opracowane przez portal Wirtualnemedia.pl.
>>> Przeglądaj okładki gazet i magazynów w naszym dziale Jedynki
Z trzeciej na drugą pozycję ze sprzedażą ogółem wynoszącą 135 130 egz. awansował „Super Express” (ZPR Media). Jego wynik zmalał o 6,04 proc.
Na ostatnią lokatę podium spadła „Gazeta Wyborcza” (Agora). Jej średni wynik poszedł w dół najbardziej w zestawieniu - o 17,16 proc. do 132 837 egz. Jak wynika z analizy naszego portalu, po raz trzeci w historii „Super Express” miał wyższą średnią miesięczną sprzedaż, niż „Gazeta Wyborcza” (różnica między tymi tytułami w grudniu ub.r. wyniosła 2 293 egz.). Po raz pierwszy taka sytuacja miała miejsce dwa miesiące wcześniej - wówczas przewaga wyniosła 408 egz., a miesiąc później wzrosła ona do 2 376 egz. W połowie października wzrosła cena większości wydań „Gazety Wyborczej”, a z płatnego dostępu do jej serwisów internetowych na koniec ub.r. korzystało prawie 100 tys. użytkowników.
Czwarta była „Rzeczpospolita” (Gremi Media), której średnia sprzedaż ogółem zmniejszyła się w ciągu roku o 5,46 proc. Dziennik ten w grudniu ub.r. sprzedawał się w liczbie 52 124 egz.
Konkurencyjny „Dziennik Gazeta Prawna” (Infor Biznes) znalazł się w zestawieniu oczko niżej ze średnim wynikiem na poziomie 42 846 egz., po spadku o 3,48 proc.
ZKDP | grudzień | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | 2016 | 2015 | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 390 662 | 272 650 | 272 650 | 423 418 | 303 338 | 303 338 | -10,12% |
Super Express | 234 076 | 135 850 | 135 130 | 244 601 | 144 539 | 143 819 | -6,04% |
Gazeta Wyborcza | 225 428 | 148 753 | 132 837 | 245 545 | 179 966 | 160 350 | -17,16% |
Rzeczpospolita | 62 249 | 52 216 | 52 124 | 63 965 | 55 439 | 55 135 | -5,46% |
Dziennik Gazeta Prawna | 50 656 | 50 130 | 42 846 | 55 313 | 52 407 | 44 389 | -3,48% |
Przegląd Sportowy | 51 896 | 24 667 | 24 667 | 54 859 | 26 914 | 26 914 | -8,35% |
Gazeta Polska Codziennie | 66 702 | 19 715 | 19 708 | 57 282 | 20 909 | 20 881 | -5,62% |
Puls Biznesu | 12 804 | 12 172 | 9 854 | 14 043 | 13 084 | 10 500 | -6,15% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 762 | 4 728 | 4 375 | 8 657 | 5 691 | 5 071 | -13,73% |
W grudniu ub.r. w porównaniu do poprzedniego miesiąca największym wzrostem średniej sprzedaży ogółem wśród dzienników pochwalić się mogła „Gazeta Polska Codziennie” (Forum), która zyskała 2,76 proc.
Najwięcej w tym ujęciu stracił „Przegląd Sportowy” (Ringier Axel Springer Polska), którego średnia sprzedaż ogółem zmalała o 5,83 proc.
ZKDP | 2016 | Dynamika | |||||
Wirtualnemedia.pl | grudzień | listopad | |||||
Tytuł | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | Średni nakład jednoraz. | Rozpow. płatne razem | Sprzedaż ogółem | W proc. |
Fakt Gazeta Codzienna | 390 662 | 272 650 | 272 650 | 387 160 | 268 764 | 268 764 | 1,45% |
Super Express | 234 076 | 135 850 | 135 130 | 227 525 | 132 886 | 132 162 | 2,25% |
Gazeta Wyborcza | 225 428 | 148 753 | 132 837 | 215 621 | 148 322 | 129 786 | 2,35% |
Rzeczpospolita | 62 249 | 52 216 | 52 124 | 61 693 | 52 200 | 52 095 | 0,06% |
Dziennik Gazeta Prawna | 50 656 | 50 130 | 42 846 | 54 140 | 51 844 | 42 539 | 0,72% |
Przegląd Sportowy | 51 896 | 24 667 | 24 667 | 53 958 | 26 193 | 26 193 | -5,83% |
Gazeta Polska Codziennie | 66 702 | 19 715 | 19 708 | 67 477 | 19 183 | 19 178 | 2,76% |
Puls Biznesu | 12 804 | 12 172 | 9 854 | 12 864 | 12 238 | 9 951 | -0,97% |
Parkiet Gazeta Giełdy | 6 762 | 4 728 | 4 375 | 6 787 | 4 723 | 4 362 | 0,30% |
Sprzedaż ogółem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań oraz wszystkich form prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań.
Rozpowszechnianie płatne razem to suma sprzedaży egzemplarzowej wydań drukowanych, sprzedaży egzemplarzowej e-wydań, prenumeraty wydań drukowanych i prenumeraty e-wydań oraz innych płatnych form rozpowszechniania wydań drukowanych i innej płatnej dystrybucji e-wydań.

Newsletter







Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: „Fakt” liderem, „Super Express” przed „Gazetą Wyborczą”, która straciła 17 proc. (sprzedaż gazet w grudniu)