Fakt.pl tworzy dział konsumencki z Janem Bolanowskim na czele
W newsroomie internetowego serwisu dziennika „Fakt” (Ringier Axel Springer Polska) utworzony został nowy dział konsumencki, który zajmie się treściami poradniczymi m.in. z dziedzin finansów i prawa. Pokieruje nim Jan Bolanowski. - To pierwszy zespół, który tworzy teksty docelowo dla Fakt.pl, ale redaktorzy prowadzący wydań papierowych będą z nich korzystać - zapowiada Maciej Kabroński, head of digital w Fakt.pl.

- Idea powstania tego projektu rodziła się od kilku miesięcy. Chcieliśmy stworzyć zespół, który nie będzie pisał o „twardym” biznesie, czyli np. o zyskach i stratach spółek na giełdzie, ale o wpływie konkretnych wydarzeń na portfel konsumenta i na jego kondycję finansową - wyjaśnia portalowi Wirtualnemedia.pl Maciej Kabroński, szef Fakt.pl.
Nowo utworzoną strukturą pokieruje Jan Bolanowski, który do redakcji „Faktu” przeszedł z Grupy Wirtualna Polska, gdzie zarządzał treścią serwisów ekonomicznych. W dziale konsumenckim zatrudnione są obecnie dwie osoby, ale w sierpniu dołączy do nich jeszcze jeden dziennikarz. Docelowo zespół ma być wzmacniany personalnie w przyszłym roku.
W ramach przygotowywanego kontentu dziennikarze będą pisać o prawach konsumenta (np. podczas wymiany zakupionego towaru) czy porównywać oferty rynkowe. W nowej sekcji w Fakt.pl pojawią się praktyczne porady, m.in. dotyczące oszczędzania czy kar za wycinanie drzew, a także rankingi i testy produktów, np. smartfonów, win z marketu czy samochodów. - Nie będziemy mówić o technicznych szczegółach testowanych przez nas samochodów, bo tym zajmują się profesjonaliści. Chcemy się skupić na pokazaniu czytelnikom aut z perspektywy użytkowej i funkcjonalnej - tłumaczy Kabroński
Treści tworzone przez zespół konsumencki pojawią się również w wydaniach papierowych „Faktu”, a od poniedziałku Jan Bolanowski zacznie uczestniczyć w porannych kolegiach redakcyjnych. - Jest to pierwszy zespół, który tworzy teksty docelowo dla portalu Fakt.pl. Wszystko co robimy krąży wokół idei „digital first”, a co za tym idzie redaktorzy prowadzący wydania papierowe korzystają z kontentu pierwotnie tworzonego do online - podkreśla Maciej Kabroński.
Poprzednio Jan Bolanowski pracował w Grupie Wirtualna Polska, gdzie zarządzał treścią oraz współtworzył ekonomiczne formaty wideo serwisów Finanse.wp.pl, Biztok.pl i Money.pl. Pracę w mediach biznesowych rozpoczął w 2011 roku w Grupie Infor jako redaktor Forsal.pl, współpracował też z działem ekonomicznym Wprost.pl. Jest absolwentem międzywydziałowych indywidualnych studiów matematyczno-przyrodniczych oraz wydziału dziennikarstwa i nauk politycznych Uniwersytetu Warszawskiego.
Z danych Megapanel PBI/Gemius wynika, że w kwietniu br. serwis Fakt.pl miał 5,03 mln realnych użytkowników, którzy wygenerowali 191,5 mln odsłon (zobacz statystyki serwisów wszystkich dzienników ogólnopolskich).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 


Dołącz do dyskusji: Fakt.pl tworzy dział konsumencki z Janem Bolanowskim na czele