Konkurenci Disney+ nie stracą produkcji Disneya. Ale jest pewien haczyk
Po 14 czerwca, gdy nastąpi w Polsce start serwisu streamingowego Disney+, wybrane filmy z wytwórni należących do Walt Disney Company, nadal będzie można znaleźć w niektórych konkurencyjnych serwisach VoD - dowiedział się portal Wirtualnemedia.pl. Jednak dotyczyć będzie to jedynie produkcji sprzedawanych w innym modelu niż subskrypcyjny.
W ofercie Disney+ znajdą się nie tylko klasyczne produkcje Disneya, ale także treści od Pixara, Marvela, National Geographic i oznaczone markami Star (to m.in. FX, 20th Century Studios, Searchlight) i Star Wars. Serwis oferować je będzie na wyłączność wśród platform VoD o charakterze subskrypcyjnym, czyli takim w którym za opłatą np. miesięczną uzyskuje się dostęp do pełnego katalogu produkcji.
Natomiast część filmów z portfolio Disneya dystrybuowana jest też w modelu, w którym płaci się za możliwość obejrzenia konkretnej produkcji przez określony czas. W takim modelu produkcje Disneya oferuje należący do Ringier Axel Springer Polska serwis VoD.pl czy Canal+ w ramach Premier Canal+ oferowanych jako odrębny serwis (premiery.pl.canalplus.com) oraz w ramach platformy Player.pl (Warner Bros. Discovery), a także platforma Apple TV.
VoD.pl, Player i Apple TV+ z filmami Disneya
Na stronie VoD.pl znajdziemy nawet zakładkę Disney, która kryje kilkadziesiąt bajek (m.in., „Cruella”, „Król Lew”, „Gdzie jest Nemo”) oraz kilkanaście filmów o superbohaterach Marvela (w tym „Doctor Strange”, „Iron man 2”, „Avengers: Czas Ultrona”). Wypożyczenie pojedynczego tytułu kosztuje najczęściej 9,90 zł, są też filmy za 15,90 zł. Czas na obejrzenie produkcji to 48 lub 72 godziny.

Z kolei w ramach Premier Canal+ wybrane filmy z oferty Disneya (np. „Doctor Strange”, „Król Lew”) oferowane są w cenie 10 zł za wypożyczenie na 48 godzin.
Przedstawiciele VoD.pl nie informują, co dalej z treściami od amerykańskiego giganta. - Jeśli chodzi o bajki Disneya i filmy Marvela, to z uwagi na poufność ustaleń między stronami, nie ujawniamy szczegółów współpracy z naszymi partnerami biznesowymi - przekazała nam Agnieszka Skrzypek-Makowska, senior communications manager w Ringier Axel Springer Polska.
Miesięczny dostęp do Disney+ w cenie dwóch filmów
Portal Wirtualnemedia.pl ustalił jednak, że produkcje Disneya sprzedawane w w modelu transakcyjnym będą mogły pozostać w innych serwisach VoD nawet po starcie serwisu Disney+. Będzie to możliwe właśnie z powodu innej formy udostępniania. Nowy serwis zaoferuje miesięczny dostęp do ogromnej biblioteki produkcji w standardowej cenie 28,99 zł miesięcznie, co odpowiada mniej więcej wypożyczeniom trzech filmów w VoD.pl. Kupując dostęp do Disney+ na rok miesięcznie zapłacimy 19 zł, czyli tyle ile za dwie produkcje w VoD.pl.
W kwietniu br. Player.pl miała 4,02 mln realnych użytkowników (dane Mediapanel).
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Konkurenci Disney+ nie stracą produkcji Disneya. Ale jest pewien haczyk
Ostatnio się nie da czytać Waszych artykułów. Lanie wody, teksty o niczym, a do tego brak reaserchu. Pomijacie również wiele ważnych, branżowych tematów międzynarodowych, które maja znaczący również wpływ na polski rynek.