SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazeta.pl na małym plusie. Ile zarobiła z reklam?

Spółka Gazeta (należąca do Agory) przez trzy kwartały 2024 roku zanotowała nieco ponad 85 mln zł przychodów i 1,2 mln zł czystego zysku. Zarabia prawie wyłącznie z reklam, zatrudnia ok. 300 osób.

Fot. mockupbro.com Fot. mockupbro.com

Portal Gazeta.pl właśnie rozstaje się ze swoim redaktorem naczelnym Rafałem Madajczakiem, o tym portal Wirtualnemedia.pl informował jako pierwszy kilka dni temu. Madajczak po pięciu latach pracy pożegna się z witryną w sierpniu. Zdecydował o tym Bartłomiej Chmiel, od jesieni 2024 roku ub.r. prezes spółki Gazeta.pl.

Agora z początkiem kwietnia ub.r. w ramach reorganizacji wydzieliła do nowo utworzonych spółek zależnych kilka swoich najważniejszych obszarów działalności, m.in. „Gazetę Wyborczą”, grupę Gazeta.pl oraz wydawnictwo książkowo-płytowe.

CZYTAJ TEŻ: Wyborcza bez przelewu dla Agory. Tyle osób zatrudniała przed zwolnieniami

Do spółki Gazeta.pl trafiły portal Gazeta.pl ze wszystkimi jego sekcjami i serwisami tematycznymi, witryny Sport.pl, Moto.pl, Plotek.pl, Ukrayina.pl i JedenNewsDziennie.pl oraz serwisy o profilu e-commerce’owym Avanti24.pl i CzeryKaty.pl.

Gazeta.pl zarabia głównie z reklam

Firma Gazeta.pl od jej założenia w lipcu 2023 do końca 2024 roku zanotowała 85,31 mln zł przychodów sprzedażowych. W praktyce wszystkie swoje wyniki finansowe wypracowała przez trzy kwartały: od kwietnia do grudnia ub.r.

Złożyło się na to 82,96 mln zł z reklam oraz 2,34 mln sklasyfikowane jako wpływy ze sprzedaży pozostałych produktów i usług (m.in. tych z e-commerce). Według badania Mediapanel w czerwcu 2025 roku wszystkie serwisy i aplikacje internetowe grupy Agora (także portal „Gazety Wyborczej”) odwiedziło 17 mln internautów, z których każdy spędził średnio 37 minut i 37 sekund, zaś portal Gazeta.pl w wersji przeglądarkowej przyciągnął 10,05 mln użytkowników, każdego przeciętnie na 16 minut i 47 sekund.

W sprawozdaniu spółka Gazeta.pl zwróciła uwagę, że istotnym czynnikiem ryzyka jest dla niej wciąż rosnąca pozycja globalnych koncernów cyfrowych. Opisała, że takie tendencje „wskazują na możliwość szerszego uzależnienia działalności serwisów internetowych od wyszukiwarek i mediów społecznościowych, a także większej popularności reklamy wideo i mobilnej, co może oznaczać migrację konsumpcji treści, a tym samym budżetów reklamodawców, do tych źródeł”.

W Gazeta.pl 300 pracowników

Na działalność operacyjną Gazeta.pl przeznaczyła 83,92 mln zł. Prawie połowa, 39,19 mln zł, to koszty pracownicze (32,46 mln poszło na wynagrodzenia, a 6,72 mln na ubezpieczenia społeczne i inne świadczenia).

Średnioroczne zatrudnienie w spółce wynosiło 222 osób. Przy czym nie oddaje to w pełni jej stanu kadrowego, bo od stycznia do marca ub.r. miała niewielu pracowników, zaś przeciętna podana w sprawozdaniu finansowym dotyczy całego roku. Tym samym realną liczbę jej pracowników można szacować na ok. 300.

Jak już opisywaliśmy, wiosną br. zmienił się skład rady nadzorczej Gazeta.pl. Pożegnali się z nią m.in. prezes Agory Bartosz Hojka i członkini jej zarządu Anna Kryńska-Godlewska, zaś wśród aktualnych członków są Agnieszka Siuzdak-Zyga, Maciej Strzelecki, Katarzyna Szpor, Wojciech Bartkowiak i Adam Falk.

>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu

Z kolei wydatki na usługi obce wyniosły 28,64 mln zł, na reprezentację i reklamę – 10,4 mln zł, a na amortyzację – 3,74 mln.

Spółka zanotowała też 539 tys. zł pozostałych wpływów operacyjnych (z czego 531 tys. z dotacji) i 285 tys. pozostałych kosztów operacyjnych (192 tys. poszło na likwidację rzeczowych aktywów trwałych, a 69 tys. na darowizny). Jej przychody finansowe wyniosły 115 tys. zł (z czego 55 tys. z poręczenia kredytu), a wydatki finansowe (w całości na odsetki) – 217 tys.

Agora nie bierze dywidendy

Gazeta.pl wypracowała 1,89 mln zł zysku operacyjnego i 1,24 mln zysku netto. Agora jako jedyny udziałowiec spółki postanowiła zeszłoroczny zysk pozostawić w niej jako kapitał zapasowy.

Na koniec ub.r. kapitały własne Gazeta.pl wynosiły 19,41 mln zł (w poniższej grafice kwoty są w tys. zł).

CZYTAJ TEŻ: Wydawcy głównych portali odpalają serwisy poboczne pod Discovera. Jak im idzie?

W pierwszym kwartale 2025 roku segment internetowy grupy kapitałowej Agora, do którego oprócz Gazeta.pl należy przede wszystkim spółka marketingowa Yieldbird, zanotował spadek przychodów rok do roku o 11,9 proc. do 25,8 mln zł. Przy zmniejszeniu wydatków operacyjnych o 14 proc. do 31,3 mln zł jego strata EBITDA zmalała z 4,7 do 3,6 mln, a strata operacyjna – z 7,1 do 5,5 mln.

Z kolei cała grupa Agora w pierwszym kwartale br. zanotowała spadek przychodów r/r o 6,9 proc. do 349,3 mln zł i wyniku netto z 3,8 mln zł zysku do 7,6 mln straty. Wpływy z biletów w kinach Helios zmalały o 17 proc., bo nie było tylu hitowych filmów jak przed rokiem.

Dołącz do dyskusji: Gazeta.pl na małym plusie. Ile zarobiła z reklam?

2 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
viko
Ważne, że już teraz jest zysk netto w Gazeta.pl. Coś mi się wydaje, że kolejne raporty będą jeszcze lepsze bo przecież trwają prace optymalizacyjne. Good news!
0 0
odpowiedź
User
Janusz
A kurs akcji Agory nadal poniżej 10 zł A wg analityków już miał mieć od roku 16 zł
0 0
odpowiedź