Gazety 14 proc. mniej z reklam, „GW”, „SE” i „PB” z większymi spadkami (TOP10)
We wrześniu gazety cennikowo zarobiły z reklam 14 proc. mniej niż rok wcześniej. Większe od tej średniej spadki wpływów reklamowych zanotowały „Gazeta Wyborcza”, „Super Express” i „Puls Biznesu”.
Dane Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowane dla portalu Wirtualnemedia.pl pokazują, że „Gazeta Wyborczej” (Agora) we wrześniu cennikowo zarobiła z reklam 15,3 proc. mniej niż przed rokiem, „Super Express” (Murator) - 18,1 proc. mniej, a „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - 19,7 proc. mniej. Jeszcze większy spadek - wynoszący 26,2 proc. - zanotowała „Gazeta Pomorska” (Media Regionalne).
>>> „Dziennik Gazeta Prawna” i „Rzeczpospolita” ostro w dół, liderem „Fakt”
Z kolei cennikowe wpływy reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) zmalały w skali roku o 11,8 proc., „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 9,3 proc., a „Rzeczpospolitej” (Presspublica) - o 8,3 proc. Mniejsze spadki zanotowały bezpłatne „Metro” (Agora) i „Express Ilustrowany” - po 5,7 proc., oraz „Polska” (Polskapresse) - 2,4 proc.
>>> Gazety regionalne tracą, liderem „Dziennik Zachodni”
| Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji) | ||
| Wirtualnemedia.pl | IX.2012 | IX.2011 |
| Gazeta Wyborcza | 56 355 621 zł | 66 556 294 zł |
| Polska | 27 800 052 zł | 28 481 060 zł |
| Fakt | 18 905 444 zł | 20 848 434 zł |
| Rzeczpospolita | 12 406 190 zł | 13 525 319 zł |
| Metro | 11 004 340 zł | 11 670 850 zł |
| Super Express | 9 638 398 zł | 11 772 165 zł |
| Dziennik Gazeta Prawna | 6 572 981 zł | 7 451 354 zł |
| Puls Biznesu | 3 507 545 zł | 4 366 580 zł |
| Gazeta Pomorska | 3 265 034 zł | 4 422 581 zł |
| Express Ilustrowany | 3 238 508 zł | 3 436 183 zł |
| monitorowane tytuły razem | 184 380 293 zł | 214 318 747 zł |
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku
Dołącz do dyskusji: Gazety 14 proc. mniej z reklam, „GW”, „SE” i „PB” z większymi spadkami (TOP10)