SzukajSzukaj
dołącz do nas Facebook Google Linkedin Twitter

Gazety w I płr. mniej z reklam. „Fakt”, „DGP” i „GW” w dół

W I połowie br. polskie gazety cennikowo zarobiły z reklam 8,4 proc. mniej niż przed rokiem. Spore spadki tych wpływów zanotowały „Fakt”, „Dziennik Gazeta Prawna” i „Gazeta Wyborcza”, za to duży wzrost osiągnął „Przegląd Sportowy”.

Z danych Kantar Media (poprzednia nazwa: Expert Monitor) przygotowanych dla portalu Wirtualnemedia.pl wynika, że cennikowe przychody reklamowe „Dziennika Gazety Prawnej” (Infor Biznes) od stycznia do czerwca br. były o 31,3 proc. niższe niż rok wcześniej, a „Faktu” (Ringier Axel Springer Polska) - o 30,2 proc. „Gazeta Wyborcza” (Agora) zarobiła z reklam mniej o 9,7 proc., „Super Express” (Murator) - o 6,6 proc., a Rzeczpospolita” (Presspublica) - o 1,4 proc.

>>> Sprzedaż „Gazety Wyborczej” wynosi 229 tys. egz., a „Rzeczpospolitej” 77 tys. egz.

Z drugiej strony wpływy reklamowe „Przeglądu Sportowego” (Ringier Axel Springer Polska) wzrosły w skali roku aż o 39,7 proc., co wynika zapewne z większego zainteresowania marketerów tym tytułem i jego sprzedaży związanego z Euro 2012. Bezpłatne „Echa Miasta” (Polskapresse) zarobiło z reklam więcej o 17,1 proc., „Puls Biznesu” (Bonnier Business Polska) - o 8,4 proc., „Polska" (Polskapresse) - o 4,5 proc., a darmowe „Metro” (Agora) - o 2,9 proc.

>>> Czytelnictwo dzienników: w górę „Metro”, „Przegląd Sportowy”, „Puls Biznesu” i „Parkiet”

Cennikowe wpływy reklamowe gazet (bez autopromocji)
  I-VI.2012 I-VI.2011
Gazeta Wyborcza 302 319 886 zł 334 977 341 zł
Polska 151 631 589 zł 145 072 103 zł
Fakt 95 322 202 zł 119 458 096 zł
Rzeczpospolita 79 280 180 zł 80 417 606 zł
Super Express 56 436 595 zł 60 406 562 zł
Metro 50 306 684 zł 48 898 336 zł
Dziennik Gazeta Prawna 32 507 103 zł 41 322 963 zł
Echo Miasta 23 917 262 zł 20 423 462 zł
Puls Biznesu 23 083 460 zł 21 298 752 zł
Przegląd Sportowy 20 160 956 zł 14 428 644 zł
monitorowane tytuły razem 995 329 802 zł 1 087 223 175 zł

Dołącz do dyskusji: Gazety w I płr. mniej z reklam. „Fakt”, „DGP” i „GW” w dół

3 komentarze
Publikowane komentarze są prywatnymi opiniami użytkowników portalu. Wirtualnemedia.pl nie ponosi odpowiedzialności za treść opinii. Jeżeli którykolwiek z postów na forum łamie dobre obyczaje, zawiadom nas o tym redakcja@wirtualnemedia.pl
User
plum
Kogo obchodzi jeszcze prasa, do tego dane cennikowe, trzeba uwzglednic 90% rabatu. Ostatnio tyle wynegocjowalem w prasie kolorowej :). Cennik mieli z kosmosu.
0 0
odpowiedź
User
Bo wrzystkie Ryśki to fajne chłopaki!
Ale jazda 31% mniej kasy z reklam w DGP. Trochę to dużo. Ale jakoś mi ich nie szkoda.
0 0
odpowiedź
User
czytelnik
Wpływy większe w Polska? brzuch mnie boli ze śmiechu, to jest takie dno! Do tego faktycznie rabaty największe ze wszystkich innych tytułów, ale co się dziwić inaczej nikt by tam nic nie kupił!!! Sprzedaż leci im na pysk, czytelnictwo w regionach też (np. w Małopolsce mają dwie gazety a wyprzedza ich Fakt!!!) i co niby dzięki temu kampanie mają być skuteczniejsze?
0 0
odpowiedź