Google, FB i YT liderami polskiego internetu - w dół Allegro, Gazeta.pl i NK.pl (Megapanel z listopada)
Najpopularniejszymi serwisami w Polsce niezmiennie są Google, Facebook i YouTube, które w skali roku osiągnęły spore wzrosty zasięgu. Za to duże spadki zanotowały strony Allegro i GG, Gazeta.pl oraz NK.pl.
W listopadzie ub.r. serwisy Google odwiedziło 20,14 mln polskich internautów (real users), o 145,1 tys. mniej niż miesiąc wcześniej, natomiast o 1,12 mln więcej niż rok wcześniej - wynika z danych Megapanelu PBI/Gemius.
Facebook w skali miesiąca stracił 123 tys. użytkowników, a w skali roku zyskał 1,11 mln, natomiast YouTube zyskał odpowiednio 72,5 i 957 tys.
Liderem wśród polskich wydawców jest Grupa Onet - RASP, której strony miesiąc do miesiąca straciły 85,8 tys. odwiedzających, a rok do roku zyskały 239,6 tys. Spore spadki zanotowała Grupa Allegro - GG - odpowiednio 177,8 tys. i 1,21 mln, natomiast mniej straciła Grupa Interia.pl - 83 i 371,3 tys.
Interii i tak udało się wyprzedzić Grupę Gazeta.pl, ponieważ ta druga w skali miesiąca straciła 536,3 tys. użytkowników, a miesiąc wcześniej 638,3 tys., w efekcie spadając w ciągu dwóch miesięcy z 12,32 do 11,14 mln użytkowników. W sporym stopniu wynika to z zakończenia przez firmę współpracy z Microsoftem przy wydawaniu portalu MSN, którego nowa odsłona w październiku ruszyła pod własną domeną (więcej na ten temat).
W drugiej części rankingu bardzo duże wzrosty w skali miesiąca osiągnęły strony Microsoftu (już z MSN.com) - o 2,78 mln użytkowników, oraz Mozilla.org - o 2,5 mln. Za to Grupa NK.pl (której prawie cały ruch zapewnia portal NK.pl) straciła 296,5 tys. odwiedzających i spadła poniżej 5 mln.
Wśród stron objętych audytem site-centric liderem jest Grupa Onet - RASP wyprzedzająca Allegro i GG oraz Grupę Wirtualna Polska (ta ostatnia przed rokiem jeszcze nie funkcjonowała, bo Wirtualna Polska i Grupa o2 działały osobno). Z kolei przewaga Grupy Interia.pl nad Grupą Gazeta.pl wynosi już prawie milion użytkowników.
Do wyników Grupy WP nadal nie została włączona Grupa Dobreprogramy.pl (mająca w listopadzie 4,86 mln użytkowników), a do Grupy Onet - RASP nie dodano jeszcze portalu NK.pl (z 4,9 mln użytkowników w listopadzie) przejętego przez firmę w tamtym miesiącu.
Google.pl zanotowało o 76,7 tys. użytkowników mniej niż przed miesiącem i 1,28 mln więcej niż przed rokiem, a Google.com - o 82,2 tys. i 628,1 tys. więcej. Facebook i YouTube zanotowały takie zmiany jak opisaliśmy powyżej.
Spadki w skali miesiąca zanotowały czołowe polskie portale horyzontalne (najwięcej straciła Gazeta.pl - 620,1 tys. użytkowników) oprócz Interii, która zyskała 142,2 tys. odwiedzających. Przy czym rok do roku Interia straciła 154 tys. użytkowników, Gazeta.pl - aż 2,4 mln, natomiast Onet.pl zyskał 65,1 tys.
Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Google, FB i YT liderami polskiego internetu - w dół Allegro, Gazeta.pl i NK.pl (Megapanel z listopada)