Google konsoliduje globalny budżet mediowy w Essence
Firma Google skonsolidowała swój globalny budżet mediowy w agencji Essence, należącej do holdingu reklamowego WPP.

Google współpracuje z agencją Essence od ponad dekady. Ta zajmuje się obsługą w zakresie mediów cyfrowych. Za obsługę mediów offline odpowiada z kolei Omnicom Media Group: w USA - agencja PHD, a na pozostałych rynkach - OMD.
Z doniesień branżowych zagranicznych mediów wynika, że Essence odpowiada teraz za 80 proc. budżetu mediowego Google i zajmie się obsługą mediową online i offline.
Gigant miał powierzyć budżet mediowy tej agencji bez przetargu i żadnych formalnych weryfikacji w celu uproszczenia relacji z agencjami.
Z ostatnich raportów finansowych wynika, że Google wydało w 2020 roku 5,4 mld dolarów na reklamę i promocję. Szacuje się, że wydatki na same media wyniosły ok. 2,5 mld dolarów.
- Podobnie jak wszyscy marketerzy, regularnie oceniamy naszych partnerów agencyjnych - wyjaśnia Lorraine Twohill, dyrektor ds marketingu w Google. - Omnicom jest dla nas silnym partnerem od wielu lat i nie możemy doczekać się dalszej współpracy z tą grupą w ramach innych niż dotychczas usług.
Essence, która zaczynała działalność jako agencja wyspecjalizowana w digitalu i programmatic od kilku lat przygotowuje się do obsługi mediów tradycyjnych, aby rozwijać swoją działalność wśród globalnych klientów.
Agencja nabiera coraz większego znaczenia w spółce GroupM, do której należy w ramach WPP. Trwająca od lat współpraca Essence z Google była głównym powodem, dla którego GroupM przejęło tę agencję w 2015 roku.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Google konsoliduje globalny budżet mediowy w Essence