Google i Facebook stracą na mniejszej liczbie reklam. 44 mld dolarów w 2020 roku
W 2020 roku Google i Facebook mogą razem stracić 44 mld dolarów wpływów reklamowych w związku z koronawirusem - przewiduje firma analityczna Cowen & Co. Roczne straty zanotują także Twitter i Snapchat, spadki w wysokości 17 procent dotkną cały rynek reklamowy w USA.

Firma analityczna Cowen & Co. przedstawiła prognozy, zgodnie z którymi straty spowodowane pandemią koronawirusa dotkną największe firmy internetowe na świecie, wśród nich Google, Facebooka, Twittera i Snapa.
44 mld dol. straty Google i Facebooka
Analitycy Cowen & Co. przewidują, że w 2020 r. Gogle i Facebook stracą przychody w łącznej wysokości 44 mld dol. Chodzi przede wszystkim o wpływy reklamowe, których spadek będzie następstwem złej kondycji reklamodawców związanej z pandemią koronawirusa.
Obecne analizy wskazują że do końca 2020 r. przychody Google zamkną się kwotą 127,5 mld dol., co oznacza spadek o 28,6 mld oraz 18 proc. w porównaniu z wcześniejszymi prognozami.
W wypadku Facebooka całkowite przychody serwisu są prognozowane na 67,8 mld dol. po spadku o 15,7 mld oraz 19 proc. w zestawieniu z wcześniejszymi szacunkami.
Stracą nie tylko najwięksi
Eksperci Cowen & Co. zaznaczają że z powodu kurczącego się rynku reklamowego związanego z koronawirusem stracą nie tylko tacy giganci jak Google i Facebook.
Zgodnie z prognozami w 2020 r. Twitter straci 18 proc. przychodów reklamowych i zanotuje ostatecznie 3,2 mld dol. wpływów, zaś prowadząca Snapchata firma Snap po spadku wpływów o 30 proc. osiągnie przychody w wysokości 1,6 mld dol.
Według Cowen & Co. straty przychodów reklamowych nie spowodują, że Google i Facebook staną się w 2020 r. nierentowne. Przewidywany całoroczny zysk operacyjny Google ma wynieść 54,3 mld dol., zaś w wypadku Facebooka będzie to kwota 33,7 mld dol.
Przy okazji prognoz dotyczących największych firm internetowych analitycy przewidują, że w 2020 r. z powodu koronawirusa cały rynek reklamowy w USA doświadczy spadków o 17 proc., zaś największe cięcia wydatków na promocje będą dotyczyć takich sektorów jak turystyka, handel i motoryzacja.
Zysk netto holdingu Alphabet, do którego należy Google wyniósł w IV kwartale 2018 roku 8,95 miliarda dolarów, w porównaniu do 3,02 miliarda dolarów straty w analogicznym okresie roku 2017. W tym samym czasie o 22 proc. zwiększył się przychód Alphabet - z 32,32 miliarda dolarów do 39,28 miliarda dolarów. Samo Google zanotowało przychód w wysokości 39,12 miliarda dolarów, co także oznacza wyraźny wzrost rok do roku (z 32,19 mld USD), a zysk operacyjny zwiększył się z 8,6 miliarda dolarów do 9,7 miliarda dolarów.
W IV kwartale 2019 r. kwartale Facebook osiągnął wzrost przychodów o 25 proc. do 21,08 mld dolarów oraz zysku netto z 6,88 do 7,35 mld dolarów. W skali miesiąca ze wszystkich platform koncernu korzysta 2,89 mld internautów, a z samego Facebooka - 2,5 mld.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Google i Facebook stracą na mniejszej liczbie reklam. 44 mld dolarów w 2020 roku