Google uruchamia Innovation Challenge for Europe. Do 150 tys. euro dla mediów za innowacje
Google rusza z nową inicjatywą mającą wspierać rzetelne i nowatorskie dziennikarstwo. Firma uruchomiła Innovation Challenge for Europe. W ramach konkursu europejskie media mogą przedstawić innowacyjne projekty dziennikarskie i otrzymać finansowej do kwoty 150 tys. euro.

Google od kilku lat podejmuje działania, które mają za zadanie wspieranie dziennikarstwa opartego na innowacyjnych projektach i nowych technologiach.
Przykładem może być funkcjonujący od 2015 r. Digital News Innovation Fund. W ramach tej inicjatywy Google przekazał dotąd ok. 30 mln zł na wsparcie 33 eksperymentalnych projektów polskich wydawców (m.in. Agory, Fratrii, Gremi Media, Polityki, Polska Press i ZPR Media), mających na celu tworzenie nowych narzędzi i poszukiwanie nowych modeli rozwoju dziennikarstwa w internecie.
Czytaj także: Google będzie płacił polskim mediom za treści. Debiutuje platforma Showcase
Pieniądze dla europejskich wydawców
Teraz Google, podczas Międzynarodowego Festiwalu Dziennikarstwa w Perugii we Włoszech ogłosił rozpoczęcie pierwszej edycji konkursu Innovation Challenge for Europe.
Aby wziąć udział w konkursie, redakcja danego medium powinna mieć siedzibę w Europie oraz zatrudniać mniej niż 50 pełnoetatowych dziennikarzy i dziennikarek. Uczestnicy mogą ubiegać się o dofinansowanie projektów do maksymalnej kwoty 150 tys. euro.
Google zaznacza, że europejska edycja GNI Innovation Challenge bazuje na sukcesach podobnych programów prowadzonych od 2019 r. na całym świecie: w rejonie Azji i Pacyfiku, Ameryce Północnej, Ameryce Łacińskiej oraz na Bliskim Wschodzie, w Afryce i Turcji.
- W ciągu ostatnich trzech lat obserwowaliśmy, jak wydawcy eksperymentują z różnymi tematami i formami: od dziennikarstwa danych i budowania nowych modeli przychodów, po cyfrowe newsroomy stworzone z myślą o informowaniu o zmianach klimatycznych - podkreśla Ludovic Blecher, szef działu innowacji w Google News Initiative. - Inaugurując Innovation Challenge w Europie, liczymy na wiele nowatorskich pomysłów i innowacyjne podejście do wyzwań, jakie stoją przed europejskim ekosystemem informacyjnym.
Jak się zgłosić?
Google News Initiative zaznacza, że poszukuje nowych, świeżych pomysłów i chętnie wesprze projekty, które wymagają zaangażowania czasowego, przestrzeni i odpowiedniego budżetu.
Szczegółowe informacje o państwach, z których można aplikować do udziału w konkursie (na liście jest także Polska), kryteriach i finansowaniu, a także formularze zgłoszeniowe można znaleźć na dedykowanej stronie internetowej.
Czytaj także: Google przeznaczy 300 mln dol. na program wspierający media. Wprowadza szybki sposób zakupu subskrypcji
Wnioski, w języku angielskim, należy składać online za pośrednictwem strony internetowej do 31 maja 2022 r. Zgłaszający się mają za zadanie przygotowanie prezentacji. Spotkanie informacyjne online dla zainteresowanych udziałem w GNI Innovation Challenge for Europe odbędzie 13 kwietnia o godz. 15.00 czasu polskiego. Ogłoszenie zwycięzców nastąpi w późniejszym terminie w ciągu 2022 r.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Google uruchamia Innovation Challenge for Europe. Do 150 tys. euro dla mediów za innowacje