Google Play chce zwiększyć bezpieczeństwo aplikacji. Wprowadzi dodatkowe wymagania dla deweloperów
Google zapowiedział, że w niedługim czasie wprowadzi nowe wymagania dla deweloperów aplikacji, którzy będą musieli podać między innymi swój fizyczny adres zamieszkania oraz korzystać z dwuetapowej weryfikacji przy logowaniu do konta w sklepie. Dodatkowe zabezpieczenia mają przeciwdziałać zjawisku tworzenia fikcyjnych kont i zwiększyć ochronę użytkowników przed oszustwami.
Google Play jest obecnie, obok App Store jednym z dwóch największych na świecie sklepów z aplikacjami mobilnymi. Zgodnie z danymi firmy Sensor Tower w 2020 r. z Google Play ściągnięto aplikacje 108,5 mld razy, zaś użytkownicy zapłacili za nie w sumie 38,6 mld dol.
Dodatkowe zabezpieczenia
Google Play nie jest niestety wolny od oferowania w tym sklepie groźnych aplikacji, które są dostępne za pośrednictwem fałszywych kont przeznaczonych do oszukiwania użytkowników i wyłudzania od nich pieniędzy oraz danych.
Czytaj także: Google chce chronić osoby nękane w internecie. "Tego typu praktyki staną się mniej opłacalne"
Google co pewien czas przeprowadza akcje usuwania szkodliwych aplikacji, teraz zapowiedział nowe formy zabezpieczeń przed tym zjawiskiem.
Google poinformował, że w nadchodzącym czasie pojawią dodatkowe wymagania dla deweloperów oferujących swoje aplikacje w Google Play. Aby zalogować się do swojego konta będą oni musieli korzystać z dwuetapowej weryfikacji za pomocą telefonu lub fizycznego klucza.
Dodatkowo każdy z obecnych i przyszłych deweloperów, aby móc oferować w Google Play swoje aplikacje będzie musiał podać oprócz adresu e-mail i numeru telefonu także adres zamieszkania.
Google wyjaśnia, że wprowadza zmiany, aby zapewnić bezpieczeństwo Google Play i lepiej służyć społeczności programistów oraz upewnić się, że każde konto jest tworzone przez prawdziwą osobę z prawdziwymi danymi kontaktowymi. W konsekwencji ma także wzrosnąć bezpieczeństwo użytkowników, którzy w mniejszym zakresie będą narażeni na ewentualne oszustwa.
W pierwszym kwartale br. koncern Alphabet, właściciel m.in. grupy Google, osiągnął wzrost przychodów o 34,4 proc. do 55,31 mld dolarów i zysku netto z 6,84 do 17,93 mld dolarów. Przychody reklamowe YouTube’a zwiększyły się dużo mocniej niż sieci reklamowej Google.
Czytaj także: Unia szykuje nowe dochodzenie w sprawie Google
Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Google Play chce zwiększyć bezpieczeństwo aplikacji. Wprowadzi dodatkowe wymagania dla deweloperów