Grupa Gremi rezygnuje z papierowych wydań „Bloomberg BusinessWeek Polska”, „Uważam Rze” i „Sukcesu”
Miesięczniki „Bloomberg BusinessWeek Polska”, „Uważam Rze” i „Sukcesu” (wydawane przez spółki należące do Grupy Gremi) będą ukazywać się w wersjach drukowanych tylko do końca br. Nadal w tej formie będzie natomiast wydawany magazyn „Uważam Rze Historia”.

Grupa Gremi zamknięcie papierowych wydań „Bloomberg BusinessWeek Polska”, „Uważam Rze” i „Sukcesu” uzasadnia realizowaną przez siebie strategią cyfryzacji. - Cyfryzacja tytułów jest dziś dominantą sukcesu wydawców, którzy dostosowując się do odbiorców, przenoszą się do internetu oraz na urządzenia mobilne. Robimy to od dawna. Jesteśmy grupą medialną z wiodącą prasą ekonomiczną i biznesową, która ma szeroko rozbudowaną ofertę profesjonalnych treści, oferowanych odbiorcy w formie elektronicznej każdego dnia - podkreśla Dariusz Bąk, prezes Gremi Media.
W przypadku „Bloomberg BusinessWeek Polska” wpływ na rezygnację z wersji drukowanej ma też pełna digitalizacji „Business Week USA”. Tytuł zadebiutował na polskim rynku jesienią 2011 roku jako tygodnik, przez pierwszy rok wydawała go PMPG, a po jej rezygnacji licencję przejęło Gremi Media. Wiosną ub.r. pismo zostało przekształcone w miesięcznik, w połowie ub.r. pożegnali się z nim wicenalczeni Paweł Sołtys i Karol Manys.
„Sukces” po tym jak zniknie z druku ma we współpracy z serwisem Kariera.pl. być nośnikiem informacji dotyczących rozwoju osobistego, rynku pracy i pozycji zawodowej. Od wiosny ub.r. jego redaktorem naczelnym jest Cezary Szymanek, który od 2012 roku jest też naczelnym „Bloomberg BusinessWeek Polska”. W połowie października br. objął funkcję redaktora naczelnego serwisu Rp.pl.
Miesięcznik „Sukces” pojawił się na rynku w 1989 roku. Grupa Gremi przejęła tytuł pod koniec 2009 roku razem z tygodnikiem „Przekrój”, który przestał się ukazywać jesienią 2003 roku, a Gremi sprzedało prawa do tytułu Tomaszowi Niewiadomskiemu za 5 mln zł.
„Uważam Rze” zadebiutował wiosną 2011 roku jako tygodnik, a pod koniec 2012 roku razem ze zwolnionym redaktorem naczelnym Pawłem Lisickim odeszła z niego większość dziennikarzy, którzy niedługo potem założyli tygodnik „Do Rzeczy”, a niektórzy przeszli do „W Sieci”. Pod koniec 2013 roku „Uważam Rze” stało się miesięcznikiem, a jesienią ub.r. zmieniło profil na gospodarczy, redaktorem naczelnym został wtedy Paweł Jabłoński.
- Tytuł „Uważam Rze” będzie natomiast zdigitalizowany a jego treść na bieżąco aktualizowana z uwagi na to, że jego odbiorcy chcą mieć z nim kontakt wykraczający poza miesięczny cykl wydawniczy - zapowiada Grupa Gremi.
Proces cyfryzacji tych trzech magazynów ma zakończyć się w pierwszym kwartale przyszłego roku. W ostatnim okresie sprzedaż żadnego z nich nie była audytowana przez Związek Kontroli Dystrybucji Prasy.

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Całodobowy kanał poświęcony Smerfom już nadaje po polsku 



Dołącz do dyskusji: Grupa Gremi rezygnuje z papierowych wydań „Bloomberg BusinessWeek Polska”, „Uważam Rze” i „Sukcesu”