Ruszyło nowe "Życie Warszawy". Jak wygląda po liftingu?
Pod adresem zyciewarszawy.pl można już znaleźć odświeżoną wersję serwisu należącego do Gremi Media. Nowe „Życie Warszawy” w kwestii wizualnej stawia m.in. na przejrzystość i wygodę użytkowników, redakcja zaś skupia się na sprawach codziennych warszawiaków, ze szczególnym naciskiem na politykę, transport oraz czas wolny.

O reaktywacji serwisu z lokalnymi informacjami dla mieszkańców stolicy, który nie był aktualizowany od jesieni ub.r., pisaliśmy pod koniec maja. Teraz Gremi Media oficjalnie zapowiedziało jego start. Zyciewarszawy.pl “w nowej odsłonie ma przejrzysty i nowoczesny serwis informacyjny, znakomicie przygotowany do odbioru na urządzeniach mobilnych, ale również w przeglądarkach komputerowych. Czysta i elegancka forma prezentowania treści ułatwia odbiór publikowanych w tym miejscu informacji” – czytamy w komunikacie prasowym.
Mateusz Błażkow na czele “Życia Warszawy”
– Naszą misją jest dobrze poinformowany warszawiak, który dzięki nam będzie miał poczucie, że wie wszystko o sprawach najistotniejszych dla jego miasta – podkreśla redaktor naczelny nowego „Życia Warszawy” Mateusz Błażkow, dziennikarz związany z „Rzeczpospolitą” od ponad 30 lat.
Błażkow w latach 2009-2011 był zastępcą redaktora naczelnego „Życia Warszawy” wydawanego wówczas jeszcze w wersji papierowej. Obecnie kieruje pracami kilkuosobowego zespół dziennikarzy i redaktorów serwisu, w skład którego wchodzą osoby z wieloletnim doświadczeniem w mediach, w tym również w dawnym „Życiu Warszawy” i „Rzeczpospolitej”.
Czytaj także: Gazety drukowane, czyli nieaktualne? W „Super Expressie” Trzaskowski zapowiada, że będzie prezydentem
– Serwis narodził się z przekonania, że mieszkańcy stolicy zasługują na uważne relacjonowanie i komentowanie stołecznego życia publicznego – zarówno w jego poważnych aspektach, jak i tych lżejszych. Szczególną uwagę redakcja będzie poświęcać polityce miejskiej, której decyzje wpływają bezpośrednio na codzienne życie warszawiaków – mówi Mateusz Błażkow.
Drugą taką kwestią, która ma się spotykać ze szczególnym zainteresowaniem redakcji, będą sprawy transportowe – od hulajnóg i rowerów, przez samochody, aż po autobusy, tramwaje, metro i kolej – bo każdy mieszkaniec miasta, niezależnie od stylu życia, jest użytkownikiem infrastruktury komunikacyjnej, zapowiada zespół “Życia Warszawy”.
Trzecim, ważnym segmentem serwisu będzie tematyka związana z czasem wolnym i miejską ofertą kulturalno-rozrywkową. „Życie Warszawy” ma być “najlepszym źródłem informacji o koncertach, ofercie kin, teatrów, ale też o plenerowych imprezach i atrakcjach dla całych rodzin”. Na stronie serwisu mają także pojawiać się tematy związane z edukacją i zdrowiem, ich udział w treści będzie poszerzany.
Dołącz do dyskusji: Ruszyło nowe "Życie Warszawy". Jak wygląda po liftingu?