Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 2,5 mln zł zysku EBITDA
W ub.r. wydawca Grupy naTemat osiągnął wzrost skonsolidowanych przychodów sprzedażowych o 25 proc. do 12,1 mln zł i 2,5 mln zł zysku EBITDA. Zatrudnienie w firmie zwiększono o ok. 20 osób. - Po pierwszym okresie rynkowej niepewności dla wszystkich udało nam się nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć dynamikę wzrostu - podkreśla Paulina Plenkiewicz, prezeska Grupy naTemat.
Według danych własnych Grupy naTemat przychody wydającej ją firmy Glob360 i jej spółek zależnych wyniosły w ub.r. 12,1 mln zł, o 25 proc. więcej niż w 2019 roku. Wydawca zarabia wyłączenie z usług marketingowych.
- 2020 był dla nas niezwykle ważnym a może kluczowym rokiem. Po pierwszym okresie rynkowej niepewności dla wszystkich udało nam się nie tylko utrzymać, ale i zwiększyć dynamikę wzrostu. Przede wszystkim stale budujemy ofertę dla naszych klientów i rozwijamy biuro reklamy, na którego czele w połowie roku stanęła Monika Wdowiak (poprzednio związana z Vogue Polska oraz MMP). Zmiana szefa sprzedaży nigdy nie jest łatwą decyzją, szczególnie w takim okresie, ale wynik finansowy za 2020 utwierdza nas w przekonaniu, że Monika jest dokładnie tą osobą, której potrzebowaliśmy - komentuje Paulina Plenkiewicz, która z początkiem br. zastąpiła Monikę Bogusz-Jędrzejczyk jako prezeska Glob360.
>>> Praca.Wirtualnemedia.pl - tysiące ogłoszeń z mediów i marketingu
W 2019 roku firma Glob360 osiągnęła wzrost przychodów o 24,6 proc. do 7,7 mln zł, wpływy należącej do niej spółki ASZdziennik poszły w górę o 38,4 proc. do 1,06 mln zł, a MamaDu - o 121,8 proc. do 1,01 mln zł.
Do Grupy naTemat należą portal ogólnotematyczny naTemat.pl, serwis biznesowo-technologiczny INNPoland.pl, parentingowy MamaDu.pl, skierowany dla ojców dadHero.pl i satyryczny ASZdziennik, a także projekt BRID, uruchomiony na początku br. z grantu od Google.
Według badania Mediapanel w styczniu br. naTemat.pl zanotował 6,34 mln użytkowników, INNpoland.pl - 1,49 mln, MamaDu.pl - 1,16 mln, ASZdziennik.pl - 877,4 tys., a dadHero.pl - 152,3 tys.
- Wzmacniamy też prace nad produktem dla użytkowników: wsłuchujemy się w ich potrzeby i odpowiadamy na nie - jak choćby w przypadku pionierskiego BRIDA. Równolegle cały czas rozwijamy naszą technologiczną część biznesu, w czwartym kwartale zmieniliśmy całkowicie setup programatyczny, co pozwoliło zwiększyć przychody i zoptymalizować kluczowe wskaźniki, by móc przygotować się na możliwe scenariusze związane z nową polityką Google i cookiesless world. Wszystkie kompetencje technologiczne budujemy inhouse, a także inwestujemy w automatyzacje procesów - opisuje Paulina Plenkiewicz.
- Nasze DNA każe nam stale poszukiwać innowacji, dlatego dostosowaliśmy swoją ofertę do nowych realiów i stworzyliśmy zupełnie nowe produkty i formaty, które już cieszą się dużą popularnością wśród klientów. Dodatkowo wzmocniliśmy dział kreacji, przeprowadziliśmy głęboką restrukturyzację w procesie tworzenia i egzekucji kampanii dla klientów, tak by z powodzeniem móc realizować kampanie 360 dla naszych klientów - dodaje Monika Wdowiak.
Zysk w górę, 20 pracowników więcej
Grupa naTemat osiągnęła w ub.r. 2,5 mln zł zysku EBITDA, o 49 proc. więcej niż przed rokiem. W 2019 roku sama spółka Glob360 miała 976,3 tys. zł zysku netto, wobec 513,3 tys. zł w 2018 roku.
W firmie pracuje obecnie ok. 80 osób, o ok. 20 więcej niż na początku ub.r. - Wbrew pandemii w 2020 się rozwijaliśmy i rekrutowaliśmy, a nie byliśmy zmuszeni do zwolnień czy obniżek pensji. I ciągle to robimy. Tylko od nowego roku nasz zespół powiększył się o kilkanaście osób - podkreśla Michał Mańkowski, redaktor naczelny, dyrektor operacyjny i członek zarządu Grupy naTemat.
- To nasz kolejny rekordowy rok z rzędu. 2020 oczywiście obfitował w wydarzenia, ale nasz stale rosnący, zaangażowany newsroom każdego dnia udowadniał, że świetnie zaspokajamy potrzeby informacyjne coraz większej grupy Polaków - podkreśla Mańkowski. Przypomina, że Grupa naTemat zrealizowała też szereg akcji niestandardowych, m.in. pod koniec ub.r. postawiła monolit na brzegu Wisły w centrum Warszawy, a wiosną przygotowała mural z podziękowaniami dla służby zdrowia.
Portal naTemat.pl działa od 2012 roku, w kolejnych latach uruchamiano serwisy tematyczne (dadHero.pl pojawił się jesienią 2019 roku). Udziałowcami spółki Glob360 są redaktor naczelny „Newsweek Polska” Tomasz Lis (ma 65 proc. kapitału) i adwokat Robert Jędrzejczyk (35 proc.).

Newsletter






Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu 



Dołącz do dyskusji: Grupa naTemat ze wzrostem wpływów o 25 proc. i 2,5 mln zł zysku EBITDA