Wpływy Hash.fm wzrosły o 35 proc., strata z powodu kosztów rozwoju zespołu
Agencja Hash.fm, realizująca kampanie marketingowe z twórcami internetowymi, w ub.r. zanotowała 3,82 mln zł wpływów sprzedażowych, o 34,9 proc. więcej niż w 2016 roku. Natomiast wynik netto spółki pogorszył się z 323,7 tys. zł zysku do 11,7 tys. zł straty.
W skali roku przychody Hash.fm ze sprzedaży zwiększyły się z 2,83 do 3,82 mln zł. Firma oferuje usługi z zakresu influencer marketingu: przygotowuje i realizuje kampanie reklamowe, tworzy i wdraża strategie długookresowej współpracy z twórcami internetowymi oraz zajmuje się doradztwem i szkoleniami.
W sprawozdaniu złożonym w KRS spółka zaznaczyła, że w ub.r. obsłużyła większą liczbę klientów. W br. chce osiągnąć dalszy wzrost przychodów „poprzez rozwój działu sprzedaży oraz marketingu, a także rozbudowywanie portfolio usług i produktów”.
Jeszcze bardziej od wpływów zwiększyły się koszty operacyjne Hash.fm - z 1,52 mln zł w 2016 roku do 3,89 mln zł w ub.r. Przyczyniły się do tego duże wzrosty dwóch kategorii wydatków: na usługi obce (z 1,64 do 2,66 mln zł) oraz wynagrodzenia pracowników (z 815,8 tys. zł do 1,11 mln zł). W firmie pracowało na etacie 12 osób.
W konsekwencji wynik sprzedażowy firmy zmalał z 314,5 tys. zł zysku w 2016 roku do 71,6 tys. zł straty w ub.r., wynik operacyjny - z 326,7 tys. zł zysku do 46,7 tys. zł straty, a wynik netto - z 323,7 tys. zł zysku do 11,7 tys. zł straty.
- Strata wynika z finansowania rozwoju zespołu, które ma przynieść pozytywny efekt finansowy w długim okresie - uzasadniła agencja w sprawozdaniu.
Udziałowcami Hash.fm są jej prezes Konrad Traczyk (50,6 proc.) i Agora (49,4 proc.), która kupiła ten pakiet cztery lata temu.
W ub.r. Hash.fm sprzedała Agorze usługi za 130,9 tys. zł (wobec 99 tys. zł w 2016 roku), a kupił od niej za 38 tys. zł (rok wcześniej było to 89,4 tys. zł).

Newsletter



Sales&More i Bank Pekao S.A. wkraczają do gry! Sukces kampanii „Jak nie teraz, to kiedy… wbijesz na wyższy level?”
Serwisy społecznościowe, których już nie ma. Czego nas nauczyły?
Będzie wielki powrót do „Szkła kontaktowego”?
Filip Chajzer ponownie w „Dzień Dobry TVN”. Kolejne powroty na jubileusz programu
Dołącz do dyskusji: Wpływy Hash.fm wzrosły o 35 proc., strata z powodu kosztów rozwoju zespołu